Rabu, Januari 27, 2010

Blog AduKaTarUNa da JaDi TumPuan BloGGErs... HEBAT...


Penat... Pening.... Keliru...... Muak.... Kecian... nilah sekarang Perasaan Sumandak kat blog AdukaTeruna... tapi rasa bangga gak ngan kawan-kawan dia yang sekarang berhempas pulas menerangkan situasi yang dialami Aduka... nilah kawan sejati dalam senang dan susah tetap bersama....TAHNIAH dan SYABAS....


Cuma Sumandak rasa terkilan gak kelantangan Aduka memakan diri hingga ke tahap ini... kenapa sebelum ini beliau tak fikir sebelum n3 artikel dia... ops Aduka ade menyatakan tajuk tu dia KUTIP dari blog yang dia layari... istilah COPY N PASTE... nilah bahaya kalo buat macam tu (jika btoilah) ape pun KITA hanya mampu menyaksikan kesudahan NASIB ADUKA dimuka pengadilan...


Baru je kelmarin petang Sumandak 'bertandang' kat blog AdukaTeruna... mmm 'followers' dia masa tu baru capai 295 orang skang dah mencapai 321... satu perkembangan yang cukup membanggakan.. Tapi persoalannya mereka jadi follower ni untuk MENYETUJUI tindakan ADUKA atau......?????

Secara luarannya Sumandak dapati Aduka punya bakat untuk hasilkan karya agung hingga terhasilnya enovel beliau yang bertajuk Lahanat Jebat... isi kandungan or sinopsis tidak pula Sumandak berpeluang untuk membacanya... mana2 rakan bloggers yang da baca tu meh la kongsi ngan Sumandak... Aduka sebenarnya punya bakat yang cukup UNIK... cuma sayang sejuta kali sayang terbabas dari landasan... mesti ade hikmahnya....insya allah...

Ape pun kepada rakan-rakan AdukaTeruna teruskan bagi beliau semangat dan nasihat yang lebih bernas dalam menempuhi HIDUP di kemudian HARI.... HAYATI semula RUKUN NEGARA... kita berjuang demi mempertahankan AGAMA, BANGSA dan NEGARA kita dengan berteraskan PERLEMBAGAAN sedia ada.... Aduka bijak memberi pandangan kritis kepada kepimpinan PAS dan beliau juga seharusnya lebih BIJAK untuk mengetahui PERLEMBAGAAN NEGARA...

Selasa, Januari 26, 2010

SenGal Ape YaNg SamPai NaK HIna SulTan.....

Sumandak ndak paham btoi la budak2 zaman skang nak jadi pemerhati bebas pun agak2lah ngan sensitiviti rakyat Malaysia... Nak sondol pun biarlah tetap menjaga tertib sebagai RAKYAT MALAYSIA....

Kalo dulu Sumandak hanya lihat kalo tak puas hati bawa kes ke Mahkamah... buat report POLIS... tapi skang ni kita berdepan dengan SIKAP GENERASI MUDA ORANG MELAYU sendiri yang suka hati membuta tuli buat artikel untuk SEDAPKAN HATI sebab rasa inilah DEMOKRASI MALAYSIA...

Kalo ADUKA ni tinggal kat CHINA confirm da kena tembak sebab hina RAJA... kalo kat AMERIKA SYARIKAT confirm hilang tanpa kesan... kalo kat MALAYSIA.... rakyat Malaysia akan tetap memaafkan KEJAHILAN beliau tetapi kenalah terima hukuman yang setimpalnya... Paling utama KESEDARAN DIRI.. bukan kerana dipujuk dek kawan2... disebabkan terdesak... tapi kerana tahu akan isu ni bakal membinasakan diri sendiri....

Orang Melayu kaya dengan budaya dan adat resam... pepatah orang tua kata BERANI KERANA BENAR... Aduka kena berdepan dengan isu ni walaupun ade gak ceta dia kena FITNAH!!!!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"