Selasa, Mei 05, 2015

HALAMAN DAN CORETAN BAHARU

Sudah lama saya tidak beri coretan dalam laman blog ni sejak tahun 2012. Kira-kira hampir 3 tahun tidak menyentuh keyboard dan melawat-lawat blog2 rakan semaya.
Banyak juga perubahan yang dilihat.... dari satu perjuangan menjadi pecahan kecil... dari kecil sekarang GAH menjadi sebuah TEMBOK BESAR yang mampu gegarkan suara maya.
Namun dewasa ini semakin mengerunkan bila mula PERANG MINDA di dalam MAYA... Infografik dicipta indah untuk menjatuhkan individu atau kumpulan tertentu... pengunjung maya KELIRU di mana hendak mencari kesahihan ceta sebenar..
Peristiwa atau insiden di mana-mana mudah tersebar tanpa tunggu berita PERDANA atau akhbar media tradisional. Semua ini satu perubahan yang cukup membuktikan MALAYSIA MAJU JAYA DALAM LEBUHRAYA MAYA.
Pelbagai isu diketengahkan tetapi yang paling popular di Malaysia adalah isu POLITIK. Politik menjadi makanan setiap waktu kepada rakyat MALAYSIA tanpa mengira umur dan etnik. Akhirnya insiden MH370 juga dipolitikkan dengan pelbagai konspirasi sehingga syarikat penerbangan utama negara nyahmotivasi ekoran rakyat kita sendiri tidak yakin dengan kebolehan pilot dan orang kita dalam menyelesaikan isu ini.
Sekarang isu GST, satu isu yang cukup dekat di hati rakyat Malaysia.. Bermula dengan resit tulisan tangan kemudian isu topup (pra bayar telefon mudah alih). Akhirnya untuk resit KASTAM kata peniaga bole guna resit tulisan tangan yang telah dapat kelulusan mereka diguna sehingga penghujung bulan September 2015. Manakala Topup, Menteri KKMM berjanji akan bawa pilihan ke-3 kepada CEO Telco untuk memastikan kebajikan rakyat terbela... mudah-mudahan usaha ini dapat kurangkan rungutan rakyat. Hasil rungutan ada juga orang buat ceta politik....   mmmm. politik lagi pusingannya.
Tapi kalo di Sabah paling popular dan kini semakin hilang hala tujunya sebuah NGO yang dikenali Sabah Sarawak Keluar Malaysia, Doris Jones antara individu WANTED bagi PDRM.. Tinggal di London tapi berjuang nasib orang-orang Sabah. Hairan bin ajaibnya kalo betul dia pejuang untuk rakyat Sabah marilah datang ke Sabah berjuang bersama SAPP yang selama ini kununnya sentiasa bela nasib rakyat sedangkan masa Yong Teck Lee jadi Ketua Menteri Sabah ada isu juga pasal tanah pesisir pantai sekitar Kota Kinabalu tapi alhamdulillah ada sudah tolong cover balik.
Semua ini berlaku dalam tempoh2 saya tidak lagi aktif dalam blog. Tapi sayang juga saya tidak dapat kongsi ceta-ceta Sabah dengan rakan maya. Insya allah saya akan kongsi ceta-ceta panas dan sensasi dari Negeri Di bawah Bayu..
Apa pun bulan ni adalah BULAN KAAMATAN.... kepada rakan-rakan etnik Kadazan Dusun dan Murut... Selamat Menyamnbut Hari Menuai dan semoga kita bersama-sama menjaga perpaduan dan keharmonian di Sabah yang semakin mengancam anakbangsa kita untuk terus lahir dengan jati diri yang tinggi.

4 ulasan:

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Unknown berkata...

Hello semua,
Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko sekali lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya mula jatuh mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menghubungi Encik Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
Nama pertama......
Nama tengah.....
2) Jenis Kelamin: .........
3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........
4) Tempoh Pinjaman: .........
5) Negara: .........
6) Alamat Rumah: .........
7) Nombor Telefon: .........
8) Alamat e-mel ..........
9) Pendapatan Bulanan: .....................
10) Pekerjaan: ...........................
11) Yang tapak adakah anda di sini tentang kami .....................
Terima kasih dan salam mesra.
Derek Email osmanloanserves@gmail.com


charity white berkata...

Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

= Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Komersial dan Pengembangan Keuangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Kembali Rumah dengan suku bunga rendah per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum . Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
Hanya WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
Tel .... (+ 44) 7480 729811
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"