Isnin, Disember 28, 2009

DEMI SURVIVAL POLITIK.. KELIARAN ANWAR SEMAKIN MENYERLAH

Orang Melayu tidak pernah membanggakan diri apatah lagi hendak memijak hak kaum lain. Tapi bila mana hak orang Melayu mula dipertikaikan sedangkan dengan jelas di bawah Akta Perlembagaan Malaysia di bawah perkara 152 dan 153; HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU dan AGAMA ISLAM dah tak boleh dipertikaikan lagi oleh mana-mana kaum di negara ini. (jadi kenalah terima hakikat)

Dan masa itu Anwar sendiri melaungkan jangan sekali-kali mempertikaikan PERJANJIAN KERAMAT yang telah termeterai semasa Malaysia mula MERDEKA..(Klik di sini untuk layari youtube ANWAR & BTN)

Tahun silih berganti demikian juga fahaman politik beralih arah iaitu sejak 1993 ke tahun 2009 (16 tahun). Anwar dengan kenyataan KERAMATnya mohon rakyat bersama-sama beliau untuk keluar daripada KEPOMPONG PERKAUMAN yang turut diklasfikasikan sebagai orang yang berfikiran kecil dan sempit yang hanya mahu mempertahankan kuasa berdasarkan keturunan dan warna kulit mereka (prinsip moral)..
Sebenarnya siapa yang mula mempertikaikan hak kaum tertentu? Kehidupan Orang Melayu cukup sederhana seperti juga kaum lain dan sentiasa berusaha untuk penambahbaikan demi meningkatkan lagi taraf hidup

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"