Rabu, Januari 27, 2010

Blog AduKaTarUNa da JaDi TumPuan BloGGErs... HEBAT...


Penat... Pening.... Keliru...... Muak.... Kecian... nilah sekarang Perasaan Sumandak kat blog AdukaTeruna... tapi rasa bangga gak ngan kawan-kawan dia yang sekarang berhempas pulas menerangkan situasi yang dialami Aduka... nilah kawan sejati dalam senang dan susah tetap bersama....TAHNIAH dan SYABAS....


Cuma Sumandak rasa terkilan gak kelantangan Aduka memakan diri hingga ke tahap ini... kenapa sebelum ini beliau tak fikir sebelum n3 artikel dia... ops Aduka ade menyatakan tajuk tu dia KUTIP dari blog yang dia layari... istilah COPY N PASTE... nilah bahaya kalo buat macam tu (jika btoilah) ape pun KITA hanya mampu menyaksikan kesudahan NASIB ADUKA dimuka pengadilan...


Baru je kelmarin petang Sumandak 'bertandang' kat blog AdukaTeruna... mmm 'followers' dia masa tu baru capai 295 orang skang dah mencapai 321... satu perkembangan yang cukup membanggakan.. Tapi persoalannya mereka jadi follower ni untuk MENYETUJUI tindakan ADUKA atau......?????

Secara luarannya Sumandak dapati Aduka punya bakat untuk hasilkan karya agung hingga terhasilnya enovel beliau yang bertajuk Lahanat Jebat... isi kandungan or sinopsis tidak pula Sumandak berpeluang untuk membacanya... mana2 rakan bloggers yang da baca tu meh la kongsi ngan Sumandak... Aduka sebenarnya punya bakat yang cukup UNIK... cuma sayang sejuta kali sayang terbabas dari landasan... mesti ade hikmahnya....insya allah...

Ape pun kepada rakan-rakan AdukaTeruna teruskan bagi beliau semangat dan nasihat yang lebih bernas dalam menempuhi HIDUP di kemudian HARI.... HAYATI semula RUKUN NEGARA... kita berjuang demi mempertahankan AGAMA, BANGSA dan NEGARA kita dengan berteraskan PERLEMBAGAAN sedia ada.... Aduka bijak memberi pandangan kritis kepada kepimpinan PAS dan beliau juga seharusnya lebih BIJAK untuk mengetahui PERLEMBAGAAN NEGARA...

5 ulasan:

bungaraya berkata...

Begitulah nasibnya jika kita pandai-pandai melakukan sesuatu perkara yang ganjil. Menderhaka kepada Sultan adalah satu perbuatan yang berani dan ganjil serta jarang sekali berlaku. Namun dewasa ini kekerapannya kenampakan jelas sekali. Selain drp penderhakaan kepada Raja dan Negara, banyak lagi perbuatan serong yang sering terjadi tanpa kita sedari. Dalam hal seperti ini apa yang dapat saya nasihatkan ialah ...sendiri mesti mau ingat beb....

Panglima Perang Cyber berkata...

Sumandak : kita risau ini tindakan utk test market isu kesetiaan kepada Raja dan Negara.


apakah kita bersedia menjadi negara republik supaya seorang manusia biasa dapat diangkat jadi ketua negara ?

tidak sama sekali..

JomoSamaTuaran berkata...

Berani buat, berani tanggung akibatnya.... org mcm ni memang belum pernah rasa makan selipar jepun ni.......!!!

sumandak bayu berkata...

Salam bro;-)
Bungaraya - tatplah sandiri mao ingat...

PPC - aku tak rela negaraku nak dijadikan REPUBLIK....

JST - macam 2 anak bos ok ka... hehehehe.. selipar JEPUN ndak berapa sangat baik bagi selipar LIM GUAN ENG lagi ok kot

MAWAR BERDURI berkata...

salam?

saja mau komen pasal selipar jepun pulak lah..kekek

lawak lah ko jomo??? hahah..mau jugak aku tenguk mcm ahhh kalau org tu tetalan salipar kakaka

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"