Jumaat, Mei 14, 2010

10.1 PERATUS NAIK - MALAYSIA BOLEH

Hari ni hampir semua surat khabar di Malaysia paparkan keadaan ekonomi yang cukup memberangsangkan. 10.1% kenaikan bagi suku keempat 2010 berbanding suku keempat tahun 2009 hanya mencapai 4.4%... Jauh tu naik dia.. BANGGA Sumandak...

Kenaikan ini disebabkan semua sektor turut berkembang antaranya:-
Pembuatan 16.9%
Pekhidmatan 8.5%
Pembinaan 8.7%
Perlombongan 2.1%
Pertanian 6.8%
pelaburan Domestik 5.4%
Jumlah Eksport 19.3%
Jumlah Import 27.5%

Pengembangan peratus bagi semua sektor ekoran daripada sokongan permintaan domestik dan pemulihan ekonomi dunia. Alhamdulillah kita bakal menikmati keadaan ekonomi yang baik bagi menampung kos kehidupan yang semakin meningkat.

Bila keadan seperti ini dijangka akan berlaku pengurangan difisit yang membawa makna dan keadaan subsidi akan dikaji semula.. Ape pun YAB Perdana Menteri dah katakan jika ada pengurangan subsidi ia akan dikaji dengan lebih teliti kerana ia bersangkut paut pula dengan aspek pemulihan ekonomi negara kita jika berada dilandasan yang betul.

Satu lagi fakta: Jika berlaku pengurangan subsidi akan berlaku pula penggunaan pertumbuhan penjimatan untuk pelaburan yang lebih produktif agar rangsangan ekonomi kita dapat disuntik dengan sebaik yang mungkin...

Inilah usaha kerajaan untuk meningkatkan EKONOMI MALAYSIA... SYABAS dan TERUSKAN BERI PERKHIDMATAN CEMERLANG KEPADA RAKYAT..

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"