Khamis, Jun 10, 2010

Kenapa Israel TAKUT dengan PALESTIN??!!!!

Jika kita melihat kepada gambarajah di atas jelas kedudukan Israel cukup kukuh tapi mengapa sehingga hari ini Israel TAKUT dengan Palestin. Apa yang ada dengan palestin hingga mereka sanggup buat sekatan hampir 4 tahun kepada GAZA.
Dengan populasi penduduk Palestin seramai 4 juta mereka kini hidup seolah-olah dalam penjara terbuka. Walaupun rakyat Palestin nampak langit, laut dan kawasan bukit bukau namun pergerakan mereka cukup terhad hanya melibatkan 6,335 kilometer persegi (termasuk Wilayah Tebing Barat dan Gaza).
Dari segi pendapatan perkaita penduduk Palestin ni da jelas menujukkan kehidupan mereka cukup miskin dan terkini laporan Dr Hafizi Mohd Noor, Pengarah PAVE (Palestine Centre Of Excellence) di bawah artikel beliau "Dunia tidak akan biar penduduk Gaza menderita" menyatakan 80% rakyat Gaza hidup di bawah paras kemiskinan. Lebih 80% kanak-kanak di gaza mengalami pula dengan kukurangan zat makanan. Kadar kematian menjadi 1:1 (satu kematian setiap hari) akan dikatakan akan terus meningkat ekoran sekatan yang dilakukan oleh KEZALIMAN REJIM ZIONIS ISRAEL.
Adakah semua ini hanya disebabkan Gaza ditadbir oleh HAMAS (Karakat-ul Muqawwamah al-Islamiyah). HAMAS tolak semua perjanjian damai yang dipersetujui dengan Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO) sebab HAMAS rasa perjanjian ini penuh dengan penipuan yang bakal dilakukan oleh Israel.
Sampai bila kerakusan Israel ingin melihat rakyat GAZA tumbang satu persatu dibumi Palestin!!!

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"