Khamis, Februari 26, 2009

Edisi Pagi : Tahniah semua !! Hakim 'PAS' sudah sah menarik diri -Malaysiakini

Tahniah kepada semua sahabat atas kejayaan mendedahkan siapa sebenar hakim yang akan menjadi Hakim kepada petisyen durhaka bekas MB Perak yang jelas sebenarnya ingin mencabar kedudukan Sultan Perak yang telah melantik MB Zamry menggantikan Nizar Jamaludin yang tidak boleh diharap.

Maaf jika anda tidak bersetuju dengan statement saya bahawa Nizar tidak boleh diharap kerana jelas sekali beliau dengan rela mengikut satu persatu kehendak DAP dan PKR atas nama 'censensus' walhal ia adalah satu bentuk domninasi halus DAP yang menjadi parti terbesar memenangi kerusi Perak dalam Pakatan Rakyat.

Cuma satu saja permintaan saya kepada sahabat BPN agar tidak bongkak jika ada kejayaan seperti Nizar tempoh hari kerana jika kita bongkak maka Allah akan mencabut kembali kuasa atau nikmat yang diberi kepada kita sekarang ini seperti perpaduan blogger bawah logo BPN yang baru sahaja diizinkanNYA berlaku selepas kekalahan pejuang agama pada PRU yang lalu.

Selepas ini kita perlu semakin tangkas ke hadapan dan banyakkan masa kita di alam siber demi melawan fitnah kotor mereka. Kerana masa terhad dan berharga itu perlu dikorbankan untuk perjuangan ini dan saya dan anda semua adalah blogger separuh masa yang terikat dengan komitmen kerja dan sebagainya.

Namun ia tidak boleh menjadi alasan kerana kita tentu tidak akan dapat menangis darah lagi jika ketuanan agama, bangsa dan negara kita direbut dan dihakis oleh mereka mereka yang percaya bahawa perkara tersebut tidak relevan dan perlu dibuang dari teras pemerintahan negara kita. Kita kena sedar mereka semakin giat dan berani sehingga Sultan dan Mufti sendiri sudah diaib dan dihina sesuka hati.

Ayuhlah sahabat semua kita bulatkan tekad kita dan naikkan semangat kita membela nasib agama kita negara kita dan bangsa serta Raja kita dengan menggiatkan lagi usaha menerang dan juga menyerang setiap patah kata kata tidak beradab dan tidak bermoral dari pihak 'sebelah sana'

Kita kena sedarkan blogger yang lain agar bersama sama kita membela perjuangan ini dan mari kita satukan hati hati kita agar tidak ada niat selain Mardhatillah yakni keredhaan Allah dan juga agar nikmat Islam akan terus menjadi teras keamanan dan juga ketenangan di negara kita yang turut dirasai oleh warga bukan Islam yang lain.

Pastikan kita habis berjuang sekuat tenaga yang ada demi bangsa agama dan negara..........

Rabu Februari 25, 2009

Hakim tarik diri
dengar saman Nizar

KUALA LUMPUR: Pesuruhajaya Kehakiman, Mohamad Ariff
Md. Yusof pagi ini memutuskan untuk menarik diri daripada mendengar saman yang
difailkan bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin
terhadap penggantinya Datuk Dr Zambry Abdul Kadir di Mahkamah Tinggi Kuala
Lumpur.
Dua hari lalu Mohamad Ariff berkata, beliau akan memberi pertimbangan
serius mengenai isu itu dan mengkaji hujahan peguam Sulaiman Abdullah selama
sejam yang mewakili Nizar dan Peguam Kanan Persekutuan Datuk Kamaluddin Md Said
bagi Pejabat Peguam Negara.
Minggu lalu, Mohamad Ariff melahirkan kebimbangan
sama ada beliau mahu atau tidak untuk mendengar prosiding kerana pembabitan
beliau dalam PAS sebelum dilantik sebagai Pesuruhjaya Kehakiman, September tahun
lepas.
Nizar diwakili oleh barisan lapan peguam manakala penasihat
undang-undang negeri Perak Datuk Ahmad Jamal Md Shahid bertindak bagi
Zambry.
sumber : Mstar
Hasil Nukilan@Blog : PanglimaPerangcyber jom jenguk...

KoMen SuMandak:

MasA Untuk copy paste je dari blog Pang5... bila dah bz ni Sumandak hanya mampu buat macam ni je la kat... ape pun maci Pang5 keizinan buat KOPI SUSU..... TAHNIAH KAT AHLI BPN.....

8 ulasan:

Cheguman berkata...

Salam,
Hasil tinjauan saya ke blog-blog pro pembangkang mendapati fokus mereka ialah meruntuhkan kerajaan sedia ada tanpa memperdulikan adakah penggantinya nanti berwibawa atau tidak. Hal ini berbeza dengan BPN yang berusaha membina negara termasuk bersedia berkongsi kuasa dengan parti-parti lain. Fokus BPN ialah mempertahankan negara yang di dalamnya adalah rakyat dan pemimpinnya.

BPN semakin mantap.

Panglima Perang Cyber berkata...

Kita mengkritik bukan kerana benci..

Sokong bukan kerana diberi wang.

Kerajaan tetap hidup sampai bila2 dan semua akan rasa sakitnya jika kerajaan runtuh atau lumpuh.

Silakan kopi susu Sumandak dan kepada Cheguman semangat Chegu sukar ditandingi oleh sesiapa pun yang berjiwa Melayu Muslim.

Sedingin Salju berkata...

BPN akan terus mengkritik walau pun terhadap BN. Itulah fungsi BPN kan?

sumandak bayu berkata...

Salam SS,

Ayat mengkritik tak sesuailah di guna SS.. kita menegur.. macam gak kat PAKATAN RAKYAT sebenarnya kita menegur dengan cara baik....

Tapi sampai skang bila tegur ngan baik lain gak dorang bagi kat KITA... sesuai ke kalo Sumandak cakap orang gini LIDAH BERCABANG DUA....bole la Sumandak tanya MAWARBERDURI

Sedingin Salju berkata...

yalah kan, kritik. Tapi puak Perompak rakyat tu ingat, mereka maksum dan bersih suci dari dosa, sebab tu, taknak dengar nasihat.

Nak tanya Mawarkah? Ok tu. Dia umur berapa?

bungaraya berkata...

Sedingin salju,
sampai tanya umur si Mawar.
Ada apa-apakah.
Atau mungkin sekadar lepas stress.
Pandai-pandailah melayari youtube jika stress.
atau lagu ini...
Melayuwan potong
Cinawan macam sotong
Karpalsinghwan so long.

Ditunekan seperti lagu Bangawan Solo.

Sedingin Salju berkata...

Hish, tak ada apa. Saja nak bertanya. Bunga raya still solo kah?

JomoSamaTuaran berkata...

Yeahhh...belasah saja keturunan karpal singh celaka tu, sapa-sapa yang kena jail,BPN boleh tolong bail-out bah....!! Alah...kes PUKUL TANPA NIAT MENCEDERAKAN saja..bukannya kes kanun keseksaan!!

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"