Sabtu, Februari 14, 2009

TanGGUh LaGI PeNSIANgaN

12 Februari 2009, Mahkamah Persekutuan menangguhkan lagi keputusan untuk menentukan sama ada kerusi P.182 Pensiangan perlu dikosongkan sebagaimana keputusan Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu pada 8 September... (klik untuk berita penuh)
KoMen SuMandak:
Ape pun keputusan daripada Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Joseph Kurup perlu sentiasa menjaga kebajikan rakyat Pensiangan dan tidak ada istilah beliau 'direhatkan'. Sehingga ke hari ini juga Sumandak bersyukur kerana rakyat khususnya di kawasan ini sentiasa peka akan pembangunan yang disalurkan oleh kerajaan kepada mereka.

3 ulasan:

MAWAR BERDURI berkata...

salam suria@suemandak tamparuli..

ok lah bah tu sue, sekurang2an ndak barserabut2- p/r ni ada dua lagi ni. mcm demam p/r sudah negara kita ni kan.

apa pun semoga Malaysia trus aman dan dilimpahi rahmat berpanjangan.

sumandak bayu berkata...

Salam Mawar...

Terlalu banyak istilah nama engkau bagi kat aku... nanti bloggers lain pun salah paham...

Inilah yang doakan selama ni untuk mempastikan negara yang cintai Malaysia sentiasa dipimpahi rahmat dan aman sentiasa....

Pilihan Raya Kecil ada atau tidak adalah perkara ke-2; yang penting wakil rakyat tu kena gak 'betugas' tak ada istilah rehat sebab beliau kan Presiden PBRS... Ramai ahli dia di Pensiangan... jadi teruskan pertugasa ANDA sebagai wakil yang dipilih oleh RAKYAT.

bungaraya berkata...

Apabila ditangguhkan ertinya masih ada masa untuk kerajaan menyalurkan pembangunan di Pensiangan tanpa menaunggu waktu pilihanraya berjalan. Tan Sri Joseph Kurup jangan lengah dalam soal pembangunan ini. Rakyat luar bandar sangat dahagakan pembangunan. Mereka telah lama terbiar dan kurang mendapat pemerdulian pemimpin.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"