Selasa, Mei 26, 2009

UMNO NaK diSaMakan DeNGAn KOMUNIS


Hari ni bila masuk kat blog Panglima ada pula Blogger BANGSAT yang tak tau sejarah sanggup menyanjung KOMUNIS dan nak samakan pula perjuangan UMNO ngan BINTANG TIGA... ape SENGAL pula manusia yang bernama AMIN ISKANDAR... kalo zaman HANG TUAH ada gak kena KERIS TAMING SARI...

Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim amat mengetahui sejarah MALAYSIA dan beliau bukan sahaja arif tentang sejarah tetapi undang-undang yang ada di negara ini... beliau mengemukakan isu KOMUNIS kerana dah ada anasir yang cuba memanipulasikan minda RAKYAT MALAYSIA yang kaya dengan BUDI BAHASA sanggup memaafkan individu yang selama ini telah MELUDAH TANAH AIR SENDIRI....MENYEKSA RAKYAT TANAH MELAYU DEMI KEPENTINGAN PARTI...

Ingatlah sebarang ulasan 'pelayar blog' kini perlu ada rasa tanggungjawab pada negara, bangsa dan agama. Jangan hanya disebabkan kita dah maju ke dunia tanpa sempadan KITA sanggup membelakangi sejarah yang telah membentuk kita menjadi sebuah negara yang aman dan damai...

6 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Kawan setuju dengsn pendapat SP, kawan dah banyak menjawab dalam blog-blog pro komunis ni, boleh dikatakan sebahagian besar blogger pro pembangkang.....bangs Melayu pulak tu. Kawan dah buka blog komunis ni, mataminblogspot, kawan dah jawab

BUkan kita tah hargai orang-orang Melayu yg berjuang dalam PKM membebaskan penjajah, tapi ngapa mereka tak mahu meletak senjata bila Malaya merdeka, malah masih bertuankan Cing Peng untuk meyeksa dan membunuh bangsa sendiri, menentang kerajaan yang diketuai bangsa sendiri.........

Inilah pengkhianat bangsa dan agama dalam era sekarang, menanamkan perasaan benci dikalangan muda Melayu kepada bangsa Melayu sendiri, kerana berlainan ideologi politik rela menuduh UMNO lebih kejam dri komunis Malaya.

sumandak bayu berkata...

Salam YG,

Sumandak cuma nak tanya kat dorang ni yang pro kat pembangkang sanggup ke mereka lihat anak bangsa mereka merempat satu hari nanti di tanahair sendiri.

Jika mereka sanggup rasanya memang patut dorang ni menjiwai ideologi KOMUNIS sebab dah menepati 3 prinsip utama dalam ideologi tersebut..

Tapi sayang sungguh hanya kerana inginkan kepuasan hati sanggup gadai maruah... gadai negara... dan gadai bangsa kerana yakin ideologi ini mampu membawa mereka ke hadapan...

Sumandak cuma harap satu daripada mereka hayati semula sejarah di negara ini kalo tak pun lihat semula negara yang mengamalkan ideologi KOMUNIs.... tak pernah aman walaupun dalam sesaat..

Contoh terkini KOREA UTARA... sanggup memusuhi kaum keluarga sendiri KOREA SELATAN demi mencapai cita-cita ketenteraan di bawah ideologi KOMUNIS.....sedangkan mereka tak sedar rakyat akan menderita jika berlaku peperangan.

Naj's berkata...

Salam YG, tentang mengapa PKM tidak meletak senjata walaupun negara sudah merdeka, inilah yang patut kita kaji.

Untuk Sumandak, contoh tentang Korea Utara tu tak sesuailah, negara-negara bukan komunis pun seperti Pakistan, Afganistan, Sri Lanka, tak aman juga.
Oh ya, mengapa komen saya dalam nizar bukan diperkenan oleh Sultan Perak, di buang?

sumandak bayu berkata...

Naj's

MENGAPA dan KENAPA ahli komunis tidak mahu letak senjata semasa merdeka sebab terdapat kepimpinana dalaman PKM yang nakkan Tanah Melayu dengan cara pemerintahan KOMUNIS. Dan mereka(pemimpin PKM) melabelkan kemerdekaan Tanah Melayu masih lagi menjadi BONEKA Penjajah...

Ape pun jawapannya perjuangan PKM wujud sesutau yang tersirat dan hanya Memoir shamsiah Fakeh dapat memberi jawapan persoalan ini.

Ada komen yang KETERLALUAN dan perlu ditapis ini adalah hak empunya blog.

Naj's berkata...

Sumandak,
Yang memakihamun tu kenapa tak di tapis?
Ataupun Sumandak terasa dengan komen saya kot.

sumandak bayu berkata...

Budi Bahasa Budaya Kita Naj.s, jadi maki hamun tu budaya orang yang kurang tamadun perlu dipaparkan.... Sumandak pun ndak ingat sudah ba Naj's komen ape... TERDELETE kot

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"