Isnin, Jun 15, 2009

NIZAR muLA TunJUK BELaNG!!! CuKUp MeMALuKan

Sumber artikel: http://amzcampro.blogspot.com/
Hari ini Parlimen di buka semula selepas hampir 2 bulan berehat dengan ahli-ahli parlimen kebanyakan yang telah berubah mengikut kepada kepimpinan kerajaan yang baru. Ku harapkan perjuangan Mat Nizar dan rakan-rakan karibnya itu semakin matang dalam mengharungi kancah politik yang dikatakan kotor dan semakin mencabar dengan kedua-dua pihak baik kerajaan atau pembangkang yang ada agendanya sendiri.

"Arahan itu dikeluarkan oleh Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia ekoran tindakan Nizar melaungkan slogan "bubar Dewan Undangan Negeri" sebaik sahaja menurunkan tandatangan angkat sumpah sebagai Ahli Parlimen dan ingkar arahan supaya memakai lilitan "BUBAR DUN" Perak."

Petikan diatas diambil dari Mstar Online. Mat Nizar dan 7 orang kerdilnya diarahkan keluar dewan dan digantung 2 hari dari menghadiri sidang dewan. Baca balik petikan aku masukkan tadi. Memang lawak. Aku cuba bayangkan bagaimana suasana dewan yang duk menanti perjuangan 'suci' Mat Nizar ini yang kembali semula ke Parlimen setelah dikatakan diasak atau diguling-gulingkan di Perak sebelum ini,kembali semula menyahut suara rakyat. Ingatkan semakin matang tapi apa yang mamat tu telah buat? Mari kita lihat sinopsis di bawah :

  • Sampai diperkarangan Parlimen dengan konco-konco dan antaranya 7 orang kerdilnya.
  • Aku tak pasti dia dah mula pakai lilitan BUBAR DUN di songkoknya atau belum sebelum masuk dewan tapi yang pasti kaum kerabatnya dah pakai.
  • Mula mengangkat sumpah dan menandatangani akuan bersumpah Ahli Parlimen B.Gantang.
  • Tak sampai 5minit,laungkan keramat mamat ni keudara "BUBAR DEWAN UNDANGAN NEGERI!"
  • Mereka juga mengingkari arahan larangan memakai lilitan BUBAR DUN di songkok ketika didewan oleh Yang Dipertua.
  • Akibat keras hati,kepala,jantung,dan tuttt...mereka dihalau keluar dan digantung selama 2 hari.
Aduhai,belum apa-apa dah kena halau.Sampai bila nak mengetengahkan masalah rakyat kat Bukit Gantang En Nizar oii? Udah-udahlah tu. Bawak banyak bersabar dan bersyukur. Cuba jalankan kerja dengan bawak banyak bersabar,tak boleh ke? Pelan-pelan naik balik,bawak bersabar,takel balik rakyat dengan sifat lebih baik. Ini tak,macam orang kena sawan giler babi. Main redah jer. Meluat jugaklah orang tengok. Aku memang dah meluat dah tapi nak buat macam mana,hal negara kena amik tahu jugak.Hmm...lantak ko lah Nizar.

6 ulasan:

Afdzal Mokhtar berkata...

memang nizar ni kuang ajaq..
nak ckp bengap pun dia da besaq..iskk.isk..isk..

anakmelayu30.blogspot.com support bro..

vesewe berkata...

If malays are so unhappy in this land, they are free to go back to Indonesia, nobody stop them.

They are laughed at by everyone in this world for being lazy, stupid, useless morons.

If we want a good country – we must destroy the Umno party first.

sumandak bayu berkata...

vesewe,

sedap pulak ko di sana suruh tutup UMNO kalo gitu baik kita pakat ramai-ramai tutup jugak PKR sebab selalu sangat buat kecoh di negara Malaysia ni....

Semenjak dua menajk ni banyak sangat demontrasi sape yang buat PAKATAN RAKYAT jugakkkkk.... cit porak kalo ko ndak puas ati pi balik INDIA la... rumpun Melayu ni luas jan ko nak halau pulak orang Melayu pigi Indonesia... baik ko belajar sejarah dulu... LAHABAU btoi...

AhliUMNO berkata...

Saya amat setuju dgn Tindakan Nizar.. Bukankah Mahkamah tidak boleh masuk campur dlm DUN.. Polis tiada kuasa dlm DUN... apabila polis dipergunakan, mengheret Speaker yg sah dari tempat duduk.. memalukan Malaysia di mata dunia.
Jadi.... hanya parlimenlah tempat paling sesuai untuk menyatakan kekurangan ajar terhadap pencabulan dan rampasan kuasa di DUN Perak

Che Leh Jangok berkata...

RUPA RUPANYA ORANG MELAYU BUKIT GANTANG TELAH BERJAYA DIAPIKAN OLEH CINA KUALA SEPETANG UNTUK MENGHANTAR SEORANG WAKIL UNTUK MEMBAWA KEKECHOHAN DALAM DEWAN.

sumandak bayu berkata...

AhliUMNO;

Biasanya ADUN yang dilantik oleh rakyat cuba fikirkan cara nak jaga kebajikan rakyatnya ni lain pula ceta syik nak buat porak poranda di dalan Dewan...macam tak ada school punya pemimpin

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"