Isnin, Januari 26, 2009

Jhon GhaNI SerTAi PKR

26 Januari 2009 keluaran Daily Express Sabah; Jhon Ghani telah mengistiharkan kemasukkan beliau di dalam parti Keadilan Rakyat (PKR). Niat kemasukan beliau telah disambut baik oleh Pengerusi Perhubungan PKR Negeri Sabah, Dato' Seri Anwar Ibrahim semasa menghadiri Majlis Suai Mesra dengan pemimpin PKR di Airport View Hotel, Kota Kinabalu. Walau bagaimanapun borang keahlian Jhon masih lagi belum diserahkan kepada PKR.
Tindakan Jhon Ghani disebabkan kegagalan beliau ingin menyertai semula UMNO setelah menjadi wakil rakyat BEBAS Kuala Penyu pada PRU ke-11 tahun 2004. Jhon turut menyatakan bahawa beliau komited dengan parti ini kerana ia lebih menjaga kepentingan rakyat. Jhon turun berjanji tidak akan berganjak dari keputusan untuk menyertai PKR.
KOmen SuMandak:
Bagaikan lalang bila ditiup angin ke kiri maka lalang akan beralih ke kiri dan begitu juga sebaliknya...
demi periuk nasi sanggup khianat bangsa...
pemimpin yang tidak dapat terima hakikat perjuangan telah ditolak rakyat.......
Inilah gambaran yang jelas boleh diberikan kepada Jhon... cukup menyedihkan matlamat asal sebagai calon BEBAS untuk bela rakyat Kuala Penyu.... bila gagal untuk masuk ke dalam UMNO sanggup pula beralih arah kepada AnWAR yang dulu beliau sama-sama cemuh akan KEPIMPINAN ANWAR DI SABAH.
Sanggupkah Jhon melihat anak bangsa (bumiputera Sabah) diperlekehkan oleh PKR.... adakah PKR mampu memperjuangkan kebajikan rakyat Sabah.... dulu semasa Anwar menjadi TPM ape yang dia dah buat dengan Sabah.... kenapa baru kini dia hendak membela Sabah.....Sape Anwar di mata Jhon.... memang tepat sekali pilihan rakyat Kuala Penyu kerana telah membaca kesetiaan Jhon hanya bersifat SEMENTARA......

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni yang JomoSama sikit pelik ni...kenapa kes Jhn Ghani tidak sama seperti kes Ezam Noor?? Kenapa ni UMNO Pusat???

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"