Rabu, November 05, 2008

KeLUAR DeWAN Nak TunJUk Protes - MP

Sumandak tak paham sangat lah peranan MP 'side' Pembangkang ni.......kalo pun tak suka cuba dengar dulu ape nak diperkatakan/disampaikan oleh Menteri Kewangan kita........kata nak bantu baiki ekonomi negara kalo dok keluar je dewan tunjuk protes sampai bila nak buktikan pada rakyat yang korang nak perjuangkan nasib rakyat.....
Dulu isu naik minyak bila dah kerajaan Pusat turunkan harga minyak tak pun cakap terima kasih malah cari lagi isu yang hangat dipasaran... skang pula keluar beramai-ramai... dah lah tu Bro n Sis MP.....Rakyat dah penat bah tengok sikap kebudak-budakan korang cuba lah matang sikit bantu cari penyelesaian nak baiki keadaan negara......
Kalo negara tak aman.... ekonomi merundum jatuh.... sape gak susah......(FIKIRLAH)

5 ulasan:

Jlascanteen berkata...

sudah nama nya pembangkang. durang ni macam lebih pentingkan ego untuk menangkan pendapat mereka. bukan nak menangkan nasib rakyat. saja nak jadi hero

sumandak bayu berkata...

Salam jlascanteen....

Nak jadi HERO dan HERION pun biar bertempat ni dah ketara sangat saja nak buat hal nak sabotaj pengulungan bajet yang dikemukakan oleh DSP Najib.....

Ape dorang ingat setakat keluar dari Dewan Rakyat dah boleh buat gempak satu negara.... TARAk ada otak lah pemimpin pembangkang ni.... Kalo nak bangkang pun tunggu masa dia baru orang 'salut'....

Tanpa Nama berkata...

benci dan meluat betul aku dengan ko punya blog ni!!! ayat2 ko ni buat orang menyampah!!! bukan dari segi fakta tapi ko punya penyampaian!!! bro sis, bro sis... x ngam pun!!! fikirkan la....x sesuaipun. mengaku pandai tapi sebanarnya ko tu otak kosong. bukannya pandai sangatpun. blagak agresif....iee meluatnya aku dengan ko ni.... dah la ayat n cerita tiada tanda koma, noktah dan sebagainya. pandai lagi budak tadika.ko pi belajar dulu bari buat blog ni...ksian aku dengan ko sumandak!!! prasan cantik!!! tui!!!!

sumandak bayu berkata...

Salam,

takkan nak mara Bro or Sis... orang kata bila kita marah itu tandanya segala isu yang dikemukakan adakah benar....(sape makan cili dia rasa pedas)

Skang zaman IT budak tadika pun dah pandai guna ayat-ayat power jadi anggap jalah Sumandak ni budak hingusan tapi hingusan pun tak lah pandai guna ayat mencarut...(tahap kurang ajar tetap ada) sabar bah ko....

Sumandak yakin setiap yang benar akan dicemuh pada awalnya sebab kebenaran selalu terserlah selepas dihina...difitnah...dan sejenis dengannya.....

safarihj berkata...

di tipu saja kau itu oleh minda-minda yg kolot itu...sokong mu aja DSIA...dan yakinkan aja diri kau itu.. orang sabah pun kena refomasi

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"