Jumaat, Januari 09, 2009

BoiKot BaRaNg AmeRika

KeJam.....ZaLim....nilah perkataan yang sesuai kita bagi kepada ISRAEL.... tak kira usia semua jadi korban peluru dan bom yang disasarkan kepada rakyat Palestine... kita hanya mampu melihat penderitaan yang mereka alami;... yang mampu akan beri bantuan baik dari segi wang ringgit, bantuan sumber manusia, ubat-ubatan, pakaian dan sebagainya...
APE PATUT KITA BUAT? ni persoalan SUMANDAK kepada RAKYAT MALAYSIA... Ada yang cadang untuk memboikot barangan AMERIKA..http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/yahudiboikot.html.... mampu kah ANDA boikot barangan ni semua... LU PIKIR LA SANDIRI...
Adakalanya kita sedih tapi tak dapat menangis...
adakalanya kita geram tapi tak boleh marah...
adakalanya kita lapar tapi tak mampu nak makan
adakalanya niat kita ada tapi tak dapat nak tunaikan
NILAH KEADAAN KITA SECARA TERSIRAT

9 ulasan:

torashah berkata...

Salam Sumandak..

Adakah kita sedia boikot 'politik Yahudi' atas alasan Malaysia Baru? Iaitu pemimpinnya ialah Anwar Ibrahim? Kenapa Anwar seolah-olah tidak mempunyai kemaluan bila melihat rakyat Palestin ditindas dan dibunuh oleh askar Israel berbanding memperjuangkan nasib kaum HINDRAF kononnya ditindas oleh orang Melayu?

Kalau begitu kita juga perlu boikot parti yang bersahabat dengan Yahudi di Malaysia, iaitu PKR dan sahabat mujahid mereka seperti PAS dan DAP!!! Biar rakyat Terengganu mengajar barua-barua yahudi yang bertapak di Malaysia tetapi bertopengkan Melayu, Cina atau India.

Salam perjuangan..

bungaraya berkata...

Aku terlalu marah dengan Yahudi sehingga ketika tidorku matakan terbuka.
Aku sangat benci dengan Yahudi, sehingga ketika berakku, ku nampak tahiku mereka.
Aku terlalu marah dengan Yahudi, sehingga Cina ku jadikan mangsa.
Aku terlalu marah Yahudi, sehingga tak ada apa dapat ku buat.

Gagak berkata...

Sebentar tadi akau menitiskan air mata merenung nasib sahabat ku disana !!! Siapalah kita untuk menentang mereka..sekadar mampu menghulur doa dan mendermakan wang ringgit..Namun kita harap pemimpin OIC akan bertindak...

gotahlantun berkata...

"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepadamu Ya Allah....... . turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang orang Islam di bumi Palestin, hancurkanlah rejim ZIONIS.. amin . ..."

SOLYMONE berkata...

Sumandak,
Salam
Boikot memboikot barangan dari US dan Yahudi ini ada lah satu strategi yang melambangkan protes klass satu.
Petanda bahawa rakyat Malaysia tidak puas hati dengan tindakan kejam rejim Zionist di Gaza.
Hal ini pun sedang di lakukan oleh beberapa Negara yang lain. Mala Negara Venezuela lebih berani bilamana telah menghalau Ambassador Israel pulang, sebagai protest.
Berpuluh-puluh umat seluruh dunia tunjuk perasaan dan banyak lagi bentuk protest yang sedang berlaku.
Namun dengan memboikot barangan US ini selalu nya ada limpahan negatif nya.
Harap-harap kita bersedia berhadapan dengan tindak balas mereka.

Jairo berkata...

aku dengan pisang israel ada menembusi pasaran malaysia.. masuk dari singapore dan mendapat sambutan di pasar2 di semenanjung.. betul ker?

ms butterfly berkata...

Salam Sumandak..
Aku try buka website tu tp xdpt..
apa2 brg dia tu?
Mungkin suda tiba masa utk kita
produce lebih byk brg kegunaan harian
so xpyh import brg buatan US lg..

armadrafar berkata...

Aku bukan nak memperlekehkan atau mempertikaikan usahe untuk boikot barangan israel dan amerika nie... tapi usahe yg telah dilakukan sejak dulu lg. ibarat melepaskan batuk sajer.... orang nak boikot ... dier pun sibuk nak boikot gak...
tapi last2 isap rokok winston gak.... ermm... aku pun sebenar nye turut sokong same usahe boikot barangan dari 2 negara zionis nie... kalau boleh nak haramkan terus pun xpe... mcm Iran yg mengeluarkan fatwa diketuai Ayatollah Ali Khamenei yg mengharamkan terus segala urusan perniagaan yg berkaitan dgn israel.... kalau sebelum nie Majlis Fatwa Negara menimbulkan isu Pengharaman Yoga... kenapa tidak untuk pengharaman barangan dari negara zionis yang secara terang & nyata melakukan kekejaman yang bertentangan dgn semua agama. Seluruh masyarakat dunia terpekik terlolong supaya dihentikan kekejaman di Gaza... akan tetapi pemimpin zionis yg banggang ni boleh berbangga, adik angkat nya Amerika ikut telunjuknya supaya mengabaikan rayuan & ritihan masyarakat dunia... Kekejaman ini bukan dilihat sbg konflik atau pertelingkahan fahaman agama... tetapi masyrakat dunia lebih memandang kpd penghapusan etnik dan pembunuhan terancang akhir dekad ini...kalau dilihat dari sudut agama sekalipun.... kepale orang islam bukan sekadar dihinjak-hinjak,disepak,diterajang akan tetapi habis hancur berkecai kepale orang islam dibom si zionis laknat.... Ape yg kita lihat ... dan kita tonton hanyalah sebahagian episod penderitaan kekejaman menimpa rakyat palestine... bagaimana pula nasib beribu yg lain.... pasti begitu azab dan sengsara... Walaubagaimanapun.... Sebagaima janji tuhan... Mereka mati sebagai Syahid dan Syuhada...... Ramai pemimpin besar liga arab dikritik hebat oleh kerana sifat kedayusan membiarkan nasib saudara mereka dalam penderitaan.... tetapi harus diingat bahawa para pemimpin arab ini sentiasa diseru dan diancam oleh si zionis laknat. Mereka juga tidak mahu rakyatnya menderita apabila bermusuhan dgn zionis. Sebagai mana pemimpin Hizbullah (Lubnan) yg tidak melakukan apa2 tidakan terhadap israel walaupun lebih 3 minngu bumi Gaza terus berdarah...... Berbalik pada usahe boikot barangan zionis..... Usahe ini boleh dianggap sbg satu jihad... tak perlulah kita selemah-lemah manusia cube bermusuhan dgn si zionis laknat yg kejam ini... Melakukan pemberontakan .... lalu dianggap jihad.. dan berakhir dgn ancaman pada bangsa kita sendiri.... Usahe boikot barangan zionis adelah lebih baik berbanding berbanding sumpah-seranah mencarot-carot #$%^^%$#$%F*CK(*&^&^% memaki-hamun israel... Tapi dijari terselit rokok winston.... APE MENDE.... Kesimpulan nya.... bermula saat dan ketika ini cubelah utk mengelak penggunaan/pekhidmatan produk zionis... berterusan dari sekarang hingga generasi seterusnya dan hingga akhir zaman... punca pendapatan zionis adalah bermula daripada anda... Setiap sen yg anda keluarkan untuk membeli barangan zionis .... ibarat anda menaja bom yg membunuh ribuan nyawa anak-anak yg tak bersalah... RENUNGKANLAH.... SEGALA BERMULA DGN ANDA....

Jairo berkata...

sumandak.. apa cerita kau?

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"