Selasa, Januari 27, 2009

HaRga Gula BaKaL NaIK

sumber gambar: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0121&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm


Ramai yang mula merungut tindakan sesetengah peruncit di Sabah dah buat catuan penjualan gula... sebab dah dikesani beberapa peruncit dah buat 'penyembunyian gula' (nak untung la)... Sumandak nak tengok sejauh mana pihak berkuasa bertindak untuk tangani isu ni......

6 ulasan:

ms butterfly berkata...

Dulu alasan harga milo ais naik sampai RM2.10 sebab harga MINYAK NAIK..sekarang tak payah susah2 garu kepala nak cari alasan baru lepas harga minyak turun..huhuuhu

sumandak bayu berkata...

Salam Sis,

Kita cuma berharap pihak berkuasa dalam memantau harga gula bertindak dengan wajar.. kerana rakyat sering tertipu dengan 'alasan' yang diberikan oleh peniaga... ini adalah realiti..

Tapi bukan juga sumandak nak melabelkan semua peruncit tidak amanah dalam menjalankan perniagaan.... ape pun tindakan mereka perlu wajar.... naik dan turun harga barang keperluan rakyat yang terpaksan menanggung sepenuhnya.....

TENTERAALLAH berkata...

Salam..
Harga barang Akta Kawalan naik..
slh siapa?
Kerajaan ke Peniaga?
Klu nak salahkan kerajaan dengan memberi alasan harga minyak naik, tp sekarang harga minyak naik ker turun?? peniaga ini sentiasa mengunakkan tipu helah untuk mengaut keuntungan dengan menyalahkan kerajaan.. Hal ini perlu dibenteras dengan segera.. rakyat akan menyalahkan kerajaan kerana kerajaan tidak memainkan peranan yang serius dalam menangani hal ini. "Mangsanya rakyat".. wasallam

QasehNuryz berkata...

Salam..

Dulu minyak naik..x henti² pembangkang kondem kerajaan.Bile dh turun katanya.....haa,sebab ada pembangkang la minyak turun [padahal price diturunkan based pada penurunan price minyak dunia]

NOW..gula bakal naik,boleh pembangkang bersuara tak on behalf kita rakyat malaysia?
Pe kata suh diorang do something..jgn ckp je gebang².

Tanpa Nama berkata...

PALUIIIIIIIIIIII..........!!!!

apa lagi yg ko mo tunggu dan lihat, sepatutnya isu2 begini, orang2 mcm kamu ni la bawa ke tengah jd cepat masalah ini di selesaikan. ini mo tunggu2 lagi, kamu mo tunggu sampai rakyat mati semua baru bertindak????

lepas tu kalo sudah selesai tu sudah la....jangan la pla di politikan lagi isu ni, nampak betul sikap ndak ikhals tolong rakyat.....

sumandak bayu berkata...

Ape pun kerajaan yang dipegang tak pernah nak tengok rakyatnya MATI..
macam juga Pakatan Rakyat dah pegang Pulau Pinang... mana jugak dorang ni nak MATIKAN rakyat dia...

Isu ni dah selesai jadi tak payah lah nak labelkan orang PALUI sebab tu lah Sumandak kata KITA TUNGGU DAN LIHAT...

Alhamdulillah kerajaan dah atasi masalah ni......

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"