Selasa, Januari 27, 2009

PBS nak DISAMAkan dengan tindakan NASA - Tak WAJAR

sumber: komen dalam blog http://penembak-tepat.blogspot.com/ (MB Nizar yang pandai sudah komen)

pembunuhiblis said...

Setuju dengan Tok Pang5!!Memang PR ini lembam sungguh! Ilmu melompat yang selama ini menjadi praktik & trade mark UMNO/BN sejak puluhan tahun dulu nampaknya baru kini baru PR dapat kuasai, lembam sungguh, selepas puluhan tahun ia jadi senjata BN baru kini depa nak belajar ilmu melompat itu, lembam sungguh!!

Bukankah di tahun 1960an dahulu ilmu lompat UMNO/Perikatan inilah yang menyebabkan Kerajaan Negeri Terengganu di bawah PAS beralih ke tangan UMNO?

Bukankah di tahun 1994, ilmu lompat UMNO/BN inilah yang menyebabkan Kerajaan Negeri Sabah yang sah dipilih oleh rakyat di bawah PBS bubar dan digantikan oleh kerajaan perampas kuasa BN?

Cuma yang peliknya bila ADUN dari PAS lompat ke UMNO dalam kes di Terengganu dan ADUN PBS lompat ke BN dalam kes di Sabah hingga kedua-dua kerajaan negeri itu bertukar ke BN, pemimpin BN kata 'ia satu perubahan dari yang kurang baik kepada yang lebih baik'. Anehnya bila ada wakil rakyat dari UMNO masuk PR ia dikatakan satu pengkhianatan, tidak hormati pandangan rakyat dll, mengapa cakap double standard?

Pelik betul politik ini yer Tok Pang5, bila BN berak dikatakan wangi, bila PR berak dikatakan busuk. Mengapa tahi tidak ingin diiktiraf sebagai tahi: siapa berak pun tetap busuk?Kalau Tok Pang5 berminat dengan politik, janganlah jadi macam politikus BN nie yang selalu tukar kaca mata: bila dia buat dia nampak macam lain, bila orang buat dia nampak macam lain; sedang hakikatnya perkara yang sama. Lompat patut dilihat sebagai lompat biar siapapun lompat, tak gitu Pang5?

Dalam kes ADUN Bota dan 3 lagi ADUN yang bakal masuk PR itu, saya fikir kita berfikirlah secara realistik. Terimalah hakikat orang sudah tidak suka kita, seperti apa yang kita fikir ketika kita rampas Terengganu menggunakan ilmu lompat di tahun 1960an dahulu dan ketika ilmu yang sama digunakan ketika kita rampas Sabah dari PBS.

Dunia ini seperti roda, dulu kita di atas, kini di bawah, mengapa perlu risau bila kita di bawah?

Mengapa depa double standard minded Tok Pang5?

KoMen SuMAndAk:

Sedih bila dikatakan BN ni dah amalkan double standard dalam bab melompat macam NASA yang dah sah jadi KATAK PURU SENGAL..... yang sedih lagi nak diimbau kembali perubahan yang dibuat oleh Pemimpin PBS demi rakyat Sabah...
Adakah ANDA tahu mengapa dan kenapa mereka berubah dari jadi pembangkang kepada parti kerajaan.... PBS dah rampas Sabah hampir 9 tahun lebih... pembangunan menjadi dasar mereka untuk terus hidup dengan dana dari kerajaan negeri... bila jadi pembangkang... kedudukan mereka tidak stabil.... rakyat melompat terlebih dahulu dan tinggalkan pemimpin PBS untuk mengejar kestabilan ekonomi dan politik mereka...
Dompok dan Yong Teck Lee adalah individu yang keluar terlebih dahulu daripada PBS untuk ape... tanya mereka... ape yang mereka kejar selama ini.... PBS jadi tak tentu arah kerana dana dah tak ada untuk menyara kehidupan... rakyat merungut.... rakyat marah... rakyat inginkan kestabilan politik dan ekonomi....
BN jadi tempat mereka mengadu nasib untuk terus berada di persada dunia politik.... mereka melompat kerana rakyat minta bukan macam Dato' NASA rakyat tak tahu... rakyat jadi keliru... rakyat marah.... ni lah beza dia... dan bukan istilah yang wajar kita labelkan BN double standard....
Anwar masa PBS masuk semula ke BN ape yang dia kata... tanya kat Anwar..... Sumandak wajar bangkitkan isu ini kerana tidak mahu dikatakan PBS jadi KATAK PURU SENGAL....... kami rakyat Sabah bangga bila pemimpin memikirkan kebaikan rakyat bukan diri sendiri....
Yang layak jadi Pemimpin KATAK PURU SENGAL bila mengkhianati rakyat... dah dibagi mandat olah rakyat suka hati pula nak melompat.... Sumandak nak tanya rakyat PERAK adakah PEMIMPIN ni terlebih dahulu tanya pendapat rakyat yang pilih dia... macam tindakan Pairin tahun 1994.....
Nak samakan sejarah politik Sabah dengan tindakan sengal Dato NASA tak sesuai...... dan wajar ditentang 100%....

3 ulasan:

GOMO berkata...

cantik sumandak...
WA KA..KA...KA...

BANGAN BETUL SI LEMBU YANG LOMPAT TU..
ERRR APA BOTA??
BOTA PULAK YANG KENA TEMPIAS DARI TAIK YANG MELIMPAH...

KENAPA ANWAR SUKA BUNTUT???
http://gomo-no1.blogspot.com/2009/01/anwar-buntut-punya-olang.html

Apai Ngelai berkata...

salam,

memang betul man, pendirian politik rakyat Sabah mana boleh disamakan dengan ketaksuban rakyat semenanjung dengan Pakatan Rakrak!

Panglima Perang Cyber berkata...

kesian..

tulah minda pembangang...ops pembangkang.

kesian..

biarlah depa dengan angan angan..

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"