Jumaat, Jun 11, 2010

Anwar Marah Bila Malaysia Guna Khidmat APCO

Bila Pak Anwar menyalak di Parlimen hubungan APCO-Malaysia telah mencetuskan kekeliruan di kalangan kita di Malaysia apa sebenarnya mesej yang hendak disampaikan oleh Anwar:-

FAKTA

APCO WORLDWIDE

TAHUN PENUBUHAN : 1984
BIDANG : Syarikat komunikasi Global
IBU PEJABAT : Washington DC
CAWANGAN : Serata dunia termasuk United Kingdom dan Malaysia
JENIS PERKHIDMATAN : Bidang media seperti penambahbaikan penyampaian maklumat dengan menggunakan medium terbaru dan lebih berfokus kepada maklumat pekerjaan, pelaburan asing, pelajaran dan perkhidmatan penghantaran kepada umum (dunia).

Turut beri perkhidmatan dengan memberi latihan sperti peningkatan kebolehan komunikasi, mentebarluaskan maklumat-maklumat tentang kegiatan Kementerian kepada pihak media, rakyat, stakeholders dan sekali gus beri perkhidmatan bagaiaman sesebuah kerajaan meningkat serta mengukuhkan komunikasi di peringkat antarabangsa.

Sesuatu yang perlu kita ketahui walaupun 28 sesi latihan dalam bidang-bidang komunikasi dengan penglibatan 140 pegawai awam dari 14 kementerian telah berjaya APCO jalan dengan namun semua ini tidak bertentangan dengan ajaran agama dan memudaratkan rakyat di Malaysia.

Sabda Nabi SAW “Ilmu itu adalah harta mukmin yang hilang, maka perolehilah di mana juag kamu jumpa” Nabi SAWA turut bersabda “Tuntutlah ilmu walau sehingga ke negeri China”.

Sumber: JASA, Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"