Jumaat, November 07, 2008

PrOJEk GAS ASli KiMAnis SeMaKIn HanGAt

Bukan setakat UPKO dah bersuara kini pemimpin daripada Parti Bersatu Sabah (PBS) turut menyuarakan agar kerajaan pusat mempertimbangkan semula projek Gas Asli di Kimanis; sama ada patut atau tidak patut diteruskan.... apa faedah yang akan diperolehi oleh rakyat Sabah?.... (berita penuh)
Kerajaan Negeri perlu memberi reaksi segera dalam tangani isu ni.... bukan ape Sumandak risau kita bertelaga ada yang ambik kesempatan...yelah orang Melayu cakap sambil berenang minum air.....Ape pun kesudahan isu ni kita akan pastikan perjuangan pemimpin BN bukan untuk kepentingan diri tapi demi RAKYAT Sabah...........ITU dah PASTI

2 ulasan:

Jlascanteen berkata...

i doubt their concern for the so call rakyat sabah,

read here: http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2008/10/mukhriz-24-kj-12-dr-khir-6-fall-of.html

bungaraya berkata...

Saya teringat kisah penduduk kampong saya. Berlaku konflik tentang dimana hendak diletakkan sekolah agama rakyat ( bantuan kerajaan ) samada ditanah si A kah, si B kah, atau si C. Keadaan konflik berpanjangan dan tidak ada penyelesaian. Akhirnya kerajaan pindahkan pembinaan sekolah tersebut di kampong sebelah.
Sama-samalah pemimpin kamu orang memikirkan cerita ini dan jadikan sebagai satu tauladan.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"