Rabu, Oktober 08, 2008

MUFTI pun KEna BEDAL

Ape nak jadi dengan negara kita, Sumandak tak paham lah dengan orang-orang MELAYU (segelintir) kat negara ni tak habis-habis dengan dunia POLITIK....takkan dalam masjid pun nak POLITIK.... bolehkah kita hidup dengan hanya berpolemik POLITIK?....aniaya kawan....aniaya keluarga sendiri....aniaya bangsa sendiri...aniaya seagama sendiri.....
Rakyat dah penat tengok DRAMA ni bila nak habis; yang Sumandak kecian dengan orang-orang yang teraniaya siap lagi MUFTI pun tak kena lepas (Berita Penuh MUFTI MANGSA POLITIK)
Perlukah kita jadi macam ni... orang MELAYU yang sanggup 'makan' bangsa dan agama dia sendiri... Takkan kita nak jadi negara ARAB yang sentiasa bermusuhan sesama sendiri tapi yang menang orang luar yang tak seagama dengan mereka.....(siap lagi ketawa baring-baring kat lantai tengok dorang berperang).
TOLONG sedarlah orang MELAYU....kita dah pernah dijajah takkan kita nak lagi dijajah....skang ni lagi zaman bukan jajah macam zaman JEPUN.....tapi kena jajah minda dan perlakuan kita...yang semakin kurang ajar tapi kalo fikir balik kita masih boleh perbaiki tak perlu fitnah orang, tak perlu aniaya orang, tak perlu bunuh orang dan tak perlu segala-galanya. GUNAKAN kebijaksanaan ANDA semua jangan terpedaya dengan tuduhan liar dari kumpulan yang suka mencarut......PENATlah BRO n SIS.

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"