Jumaat, Oktober 03, 2008

HINDRAF HeRO 1 SyaWAL


BENTENG UTAMA HINDRAF (KANAK-KANAK & KAUM IBU)

5 HERO HinDRAF



Banyak sangat dugaan kita masa Ramadhan bukan setakat kita menahan lapar dan haus tapi kita juga menahan daripada membuat perkara-perkara yang ditegah oleh agama. 1 Syawal merupakan tarikh keramat kepada semua umat ISLAM; untuk meraihkan hari lebaran yang penuh dengan rahmat daripada-NYA....




Namun sekali lagi umat ISLAM di negara ini diduga dengan kerenah HERO HINDRAF semasa mengunjungi Rumah TERbuka PM di PWTC... (berita penuh)




KOmen: Sumandak tak paham dengan HINDRAF ni kalo teringin sangat nak lepaskan 5 orang pemimpin mereka pun guna lah saluran yang betul....kita ada sistem perundangan yang selama ini kita yakini hanya BRO ANWAR je yang takut kat bayang-bayang sendiri hingga pertikaikan sistem tersebut.




Kalo kita tak salah jangan takut; macam TERESA dia tetap gak dikeluarkan selepas siasatan dah selesai dibuat.....jadi ape nak hirau sangat. Sumandak yakin perundangan kita di bawah kerajaan pada hari ini masi lagi RELEVEN..... nak kecoh-kecoh dalam majlis besar buat ape fikirkan lah dan hormatilah agama dan budaya rakyat MALAYSIA......JANGAN cabar orang MELAYU yang kaya denga budaya dan tatasusila...

2 ulasan:

hasipin66 berkata...

Salam raya buat Sumandak,

Hindraf baik jadi Hindar-rap,tak senonoh,tak sopan,tak hormat kepercayaan orang Melayu (ISLAM).

Banyak hari,hari raya pula dipilihnya nak tunjuk tabiat cukup biadap.Macam orang G......la saja.
Kita perlu siasat perkara ni,mesti ada dalang dulangnya.

Hindarf oh! hindraf,apakah mungkin sekali lagi tabiat ini akan kaurang lakukan pada hari Depavali terdekat ni?.Kita fikirpun Datuk SV pun tak nak benda berlaku.Betul tak?.

sumandak bayu berkata...

Dorang ni talabih sudah tapi kita kena ingat jgak bukan semua orang India macam tu....hanya yang ikut ngan HINDRAF ni je....tapi Sumandak pun rasa gak ada yang menjadi dalang dalam hal ni...

Sumandak tak puas hati nape budak-budak diheret sama untuk mencari jalan penyelesaian untuk 5 HERO HINDRAF..... takkan dorang nak didik generasi baru menjadi pemimpin macam dorang jugak akal letak dilutut dan undang-undang tak dipandang langsung.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"