Jumaat, Oktober 10, 2008

JaLUR GemILANG diTERBalikkan LaGI

Sumber: Blog Pewaris Melayu 10/10/08
Ulasan Pewaris Melayu: Semalam, ketika penulis beraya dirumah sahabat penulis di Kondominium Mutiara Bandar Perda, penulis tergamam dan terkejut sekali melihat bendera kebanggaan kita, Jalur Gemilang dikibarkan secara terbalik. Geram bercampur marah, penulis terus bertanya kepada sahabat yang tinggal di kondominium berkenaan.

Sahabat penulis berkata "Aku pun tak tau. Terkejut jugak aku tengok bendera terbalik. Keja sapa ni.."

Begitu rendahnya mentaliti gerangan yang gantung bendera terbalik ni. Geram dibuatnya.Penulis nak buat pandai pun tak berani, sebab ni bukan tempat kita. Tapi, apa yang penulis harap, mintak AJK Kondominium Mutiara Bandar Perda ambil tindakan untuk menurunkan bendera tu, pasang bagi elok.

P/S: Tak silap penulis, kawasan tu adalah kawasan tadika kemas, sebab ada bendera kemas yang buruk dan dah terkoyak kat situ. Wallahualam..
Komen Sumandak: Sedih....Marah.....Kejam.....Biadap.....Kurang Ajar........adakah perlu untuk Sumandak katakan semua ni untuk melahirkan rasa kecewa Sumandak bila Jalur Gemilang kita diterbalikkan semula..... Kalo ye pun penghuni kat Kondo tu protes takkan sampai nak ludah, nak hina, nak terbalikkan bendera sendiri.. Akal tarak ada ke....
Sumandak yakin kalo bagi isu ni kat Bro Anwar dia pun bagi respon macam ni jugak; lain lah kalo dah kat dahi dia ada 2 kewarganegaraan kemungkinan besar dia dok diam je kat rumah ....sambil beraya sakan berjaya pengaruhi rakyat MALAYSIA menghina negara mereka sendiri.... TOLONG LAH PIKIR DEMI MASA DEPAN KITA....
Kalo dah tahap bendera pun kita hina.... layakkah kita tinggal lagi kat negara ini..... ludah takkan kita nak jilat balik BRO......

2 ulasan:

kulatlapok berkata...

Salam Sumandak;

SAYA YAKIN DAN PERCAYA SEKALI KALAU BENAR IANYA DILAKUKAN OLEH PENGIKUT PR, PEMIMPINYA PASTI TIDAK AKAN BERSETJU DENGAN TINDAKAN MEREKA. DIMANA SEBENARNYA NEGARA MEREKA..???

sumandak bayu berkata...

Salam kulatlapok.....

Sumandak pun yakin pemimpin dorang ni tak tahu perbuatan dajal daripada segelintir ahli yang sanggup gadai dan hina negara sendiri...

Rasanya otak dorang ni entah diletakkan mana...atau ada BENERA lain yang mereka sanjung..... kalo betoi ni dah kira PENGKHIANAT NEGARA, BANGSA dan AGAMA.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"