Selasa, Disember 30, 2008

Lokasi Blogger Pedestrianinfidel nick Anti Jihadist sudah dikenalpasti dari luar negara !!



Salam semua.



Pagi ini Pang5 dah mendapat info dari sahabat BPN, iaitu http://beritamalaysiakini.wordpress.com tentang IP anti jihadis yang merupakan blogger pedestrian infidel.. Blogger tersebut telah dikesan dan di atas alamat IP beliau...



Ini kerana blogger tersebut telah memberi komen di ruang komen blog team BPN tersebut dan IP beliau telah dirakam dengan automatik oleh pihak Wordpress sehingga memudahkan kita mengesan IP miliknya.



Blog ini antara blog yang tegar antinya kepada agama kita dan kita telah dedahkan sebelum ini di dalam siaran media BPN ( klik sini ) dan kedegilan menyiarkan artikel menghina agama Islam telah menaikkan kemarahan kita semua, blogger yang komited dalam membela agama yang sangat kita cintai ini.



Terbaru di blog yang sama sudah ada video mengaitkan Nabi dengan seks budak bawah umur iaitu Saiditina Aisyah r.a yang berkahwin umur 8 dan 'bersama' dengan Nabi umur 9 tahun. Lihat di sini http://pedestrianinfidel.blogspot.com/2008/12/interview-with-mohammed.htmlbagaimana sebuah temubual dibuat bagi memburuk burukkan nama baginda s.a.w....



Sahabat kita dari Mesir ( azzuhrie ) sudah berusaha untuk membuat report kepada Suruhanjaya Komunikasi dan blogger ini memang mempunyai rangkaian yang luas di seluruh dunia untuk misi memburukkan agama kita...Justeru penemuan IP beliau ini akan menjadikan tugas kita lebih mudah dan sudah tentu ia akan menakutkan sesiapa sahaja yang berniat ingin merosakkan kesucian agama kita..



Cara lain mengesan IP akan diberitahu kepada team semua di masa akan datang.Lokasi beliau ialah di Korea negeri Daejeon. Seperti paparan gambar yang sudah disahkan enjin penjejak lokasi berdasarkan IP ini :



sumber: artikel ini telah disediaka oleh Pang5-BPN
http://penembak-tepat.blogspot.com/2008/12/lokasi-blogger-pedestrianinfidel-nick.html

6 ulasan:

SHADAN HJ OTHMAN berkata...

pastikan kita hancurkan kepada mereka yang cuba memburukkan islam...salam perjuangan

Tanpa Nama berkata...

ermm.. pastikan dia bukan gunakan proxy.. pasal selalu orang jaat ni dia lebih bersedia dari awal..

sumandak bayu berkata...

Salam bro...

setiap penemuan IP yang diusahakan oleh ahli BPN akan di 'scrin' dari semasa ke semasa agar tidak berlaku proxy sebagaimana yang diutarakan oleh pakar IT

bungaraya berkata...

Kepada penganut-penganut agama lain terutama blog yang menghina islam. Buat lah penyelidikan yang rapi dan mendalam, mana satu agama yang benar dan suci. Islam adalah agama yang suci dan benar. Tidak ada binatang suci dalam islam. Yang ada binatang yang haram.
Selama ini islam tidakpun mengusik hati dan menimbulkan kemarahan penganut lain diatas muka bumi ini. Kenapa islam nak dihina?

Soffian Shariff berkata...

Salam...

wah..ini kali pertama saya melawat ke blog anda..pengisian yang bernas..

tapi pada pendapat saya pasal mereka yang menghina Islam itu patut jangan dilayan..kalau dari segi psychology, orang2 macam ni hidup dengan kemarahan orang lain..maksudnya mereka suka orang beri perhatian dan bergaduh dengan mereka..

saya cadangkan bloggers2 yang ingin berdakwah agar berdakwah dengan lembut, hati yang tenang, dan fikiran yang waras..yang penting mesti ada ilmu dan iman..

wallahualam..

Ajin b. Gagah berkata...

Sumandak bayu,
Salam,
Dah lama saya tak berkemunikasi dengan blog mu. Pada masa ini saya tumpuhkan penulisan saya pada peperangan di Gaza. Banyak perkembangan yang menarik lagi menyayat hati.
Walau macammana pun saya sempat juga mengikuti perkembangan perjuangan kamu . terutama sekali Soal-soal yang berkaitan dengan blog 'Pedestrian Infidel'.
Buat masa ini saya setuju juga dengan pendapat blogger Ahmad Soffian,” mereka yang menghina Islam itu patut jangan dilayan..kalau dari segi psychology, orang2 macam ni hidup dengan kemarahan orang lain..maksudnya mereka suka orang beri perhatian dan bergaduh dengan mereka.”
Disamping itu blog ini beroperasi secara tanpa sempadan atau menggunakan strategi ‘multiple dimensional provocative approach’. Smart move.
Maananya tidak semudah itu untuk kita menidakkan kebolihan penulis-penulis blog ini.
Bukan bukan berarti kita kalah dalam peperangan siber, tetapi kita kena kaji strategi kita dari beberapa aspek yang berpatutan.
Dalam kajian saya, blog tersebut, mendapat bantuan beberapa orang penulis-penulis sampingan yang tidak beretika. Mereka ini memang membenci atau dibayar untuk membenci Islam. Sengaja mencari fasal dan memainkan emosi kita dengan provokasi klass satu. Malangnya Mereka ini ada skill dalam memaninpulasikan keadaan dan responses/comments dari penulisan pelawat(surfers).
Agak nya dalam hal benteras-membentras ini , mungkin juga kita perlu bantuan pehak yang berkuasa. yang mampu melakukan banyak perkara saperti sabelum nya.
Thanks dan selamat tahun baru 2009.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"