Ahad, Oktober 12, 2008

ANWAR nak JADI PAkar AnaLISIS EKOnomI DUnia

Terkedu sejenak Sumandak bila memikirkan Bro Anwar dah nak tukar bidang dari ahli POLITIK LAPOK kepada penganalisa EKONOMI DUNIA......Baik lagi minta Bro ANWAR ni jadi PELAKON DUNIA taraf BOLLY&HOLLYWOOD ; pelbagai karektor dia boleh jadi emak, ayah, pacik, macik, anak, adik, abang, kakak, (bapuk ........ops talabih sudah).....
Sumandak ambik sumber ni dari Blog JENTAYU (klik disini)
Perkara-perkara ni perlu diutarakan semula kat Bro ANwar;-
  1. Janji PIRU ke-12 di Selangor; bila nak dapat 20 meter padu air free..kalo ini pun korang tak dapat buat nak analisa ekonomi kita masih belum sesuailah Bro.....LU PIKIR LA SANDIRI....
  2. Kerajaan dah tunaikan janji turun harga minyak walaupun sikit tapi ada nampak hasil..... hang buat apa pula BRO & PR.....
  3. Jumpa George Soros buat ape.... nak kacau lagi mata wang kita ke...atau nak minta taja..... Teresa dah nak dapat RM30 juta.... tunggu jelah.....CONFIRM bole tolong taja sekali aktiviti HINDRAF

6 ulasan:

Al Capone berkata...

Sumandak,

Pening jugak fikir pasal Si Anwar nie. Populariti dah turun sekarang, sebab tu dia nak ambil perhatian orang lain. Dia tak mahu orang tumpu pada pencalonan umno malaysia. Cemburu lah tu...cukuplah Anwar! tak payah tubuh kerajaan lagi. pembohongan dan jelas. orang ramai dah jelak. sudahlah...bagi peluang umno nak glamour plak ok....

TQ

sumandak bayu berkata...

UMNO bukan setakat nak GLAMOUR bro... tapi UMNO kini telah melangkah ke hadapan dan meninggalkan saat gentir dalam sejarah politik MALAYSIA.... KINI kita nantikan semula saat kegemilangan UMNO kembali.... Insyahallah....

Anwar sememangnya tokoh yang tersenarai dalam sejarah MALAYSIA, Anwar juga punya 2 watak dalam sejarah MALAYSIA....namun sayang Bro Anwar terlalu tamak dalam pepatah Melayu dah tertulis orang tamak selalu rugi....

Skang dok diam pasal peralihan kerajaan dan serahkan semula kat rakyat kalo mau berbah maka kerajaan akan berubah... NADA dah turun lah BRO tapi ingat strategi CIA macam ni jugak bro.... dalam diam di tetap menyelinap kat minda rakyat....

Ajeem berkata...

pandangan yang tidak jelas dan cetek.cuba lihat dan nilai dari sudut yang lebih luas.

sumandak bayu berkata...

Salam ajeem,

ada kalanya dengan pemikiran yang cetek mahupun yang tak jeles masih lagi boleh kita membidas sesuatu isu..... orang putih cakap don't judge the book by the cover Bro...

Baik juga kita nantikan ulasan Ajeem yang bijak pandai mungkin ajeem ada isu yang begitu lebih membawa pengertian buat kita di Sabah...ok bah kalo ko dilayan.....

Awanama berkata...

Bungaraya le ni..
Sebagai tambahan untuk Anwar Lapok tu:-
1. Semasa jadi Timba dulu kenapa tak berjaya mengatasi masalah eko negara. Jika tidak Tun Mahathir habis Malaysia ketika itu jua. Masa itu anda selaku Menteri Kewangan negara.
2. Setahu saya andalah memperkenalkan lesen untuk nelayan dan walupun hanya pancing bermata dua. Tidak kejamkah namanya tu?

sumandak bayu berkata...

Salam bungaraya,

Bukan itu aje Bro Anwar jugak yang menghalalkan beberapa tempat perjudian di negara kita ni..... Tapi kita kenalah terima kesan daripada tindakan Bro Anwar masa dia jadi TPM com Menteri Kewangan...

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"