Sabtu, Oktober 18, 2008

DeBAT MCA - NTV7

Bila Sumandak balik dari kerja dalam pukul 10 lebih malam (17 Oktober 2008), tengok 'channel' ntv7 terkejut dan kagum satu lagi debat dibuat antara pemimpin atasan MCA dengan Datuk Chua Sui Lek.. tapi sayang seribu kali sayang Sumandak tak faham ape yang dibahaskan...

Sumandak ada juga masuk kelas Mandarin tapi tak habis jadi tak jugalah faham ape yang mereka katakan....Nak minta respon kat rakan-rakan CINA di MALAYSIA ni ape ceta dia sampai boleh masuk kat NTV7............

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bungaraya berkata dan mengemukakan soalan.
Apa pendangan anda tentang komen Jantangiler dalam Dunitiger tu?
Mengenai orang melayu tak banyak byr Income Tax.
Jantangiler telalu merendah-rendahkan orang melayu.
Jantangiler bersetju jika kuasa diberikan kepada kaum cina maupun India.

sumandak bayu berkata...

Salam Bungaraya....

Kalo nak cakap orang Melayu tak banyak bayar cukai hish tak patut...mana ada sedangkan Sumandak ni Bumiputera Islam Sabah ni kena jugak cukai pendapatan....

Ape lah nak diulas benda ni saja lah dorang tu bungaraya dah tak ada isu nak keluarkan (kaum) keluarkan pula cukai...

Senang ja kita minta dengan Jantangiler fakta Melayu bayar cukai dan Cina bayar cukai berapa....masa tu sesuai dibahaskan...

Kehidupan negara kita dah cukup unik begitu juga dengan cara kita mentadbir negara....kuasa diberi kepada kedua-dua kaum ni tak salah tetapi biarlah melihat kepada bidangnya....

Pemuda Malaysia berkata...

kalau awak dah faham cerita pada saya pula k..

PENDEKAR berkata...

aku kena ambil kelas mandarin ... heh heh heh tak la macam ayam ngan itik...

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"