Jumaat, Oktober 03, 2008

HINDRAF vs ISA (MANGSA KANAK-KANAK)

video

SAPE yang nak kita salahkan....kanak-kanak ni dieksploitasi demi kepentingan individu tertentu tanpa memikirkan masa depan budak tersebut....

Kaum Ibu hanya tahu menurut kehendak mereka dan tak fikir bahawa masa depan anak-anak mereka mula dicemari dengan budaya 'kurang ajar'...... INIlah erti sebenar KEMERDEKAAN yang mereka cuba terapkan dalam budaya MALAYSIA... Fikirkan bersama......

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ko cuba lah bah kalau ko kana tangkap tanpa bicara??? Apa punya sistem ini? Sebenarnya Kerajaan takut dengan bayang-bayang sendiri... nda confiden dengan sistem perundangan sendiri.... apa guna mahkamah kalau nda digunakan??

Kamurang ni memang dasar sokong pemimpin membuta tuli! Era Hang Tuah sudah nda kana pakai lagi... buat apa sokong pemimpin yang nda ambil kesah pasal hal rakyat? Hang Jebat lah pahlawan sebenar demokrasi... pi mampus lah kamu dengan Hang Tuah kamu!

sumandak bayu berkata...

Sudah terang lagi bersuluh..... tak salah untuk kita bakal menjadi HANG JEBAT. tapi dalam part ni biar berpadah-padah....
Orang kena tahan di bawah ISA tentu ada penyebabnya ingat senang-senang ke nak tahan orang rasanya kena lagi hang faham serta baca AKTA ISA ni....
Kita bukan nak buta tuli ikut kerajaan tetapi kita belajar macam mana jadi rakyat MALAYSIA.... (itu yang utama)...

Kita ada hak dalam negara kita sendiri...kita boleh bersuara....kita boleh kemukakan pandangan kita.... tapi kalo pandangan atau suara kita boleh cetuskan huru hara kat negara; itu tandanya akal hang letak kat kepala lutut....

Pemimpin kita dari dulu hingga sekarang masih lagi utamakan rakyat cuma segelintir aje yang tergelincir dari landasan; itu pun dah dibaiki....

HANG TUAH tetap menjadi idola rakyat MALAYSIA bukan sebab dia akur pada RAJA tetap mempunyai pertimbangan yang wajar....dia tahu macam mana nak bersihkan semula namanya bila difitnah....itulah yang perlu kita contohi...

Setakat nak 'menyalak' dalam DEWAN RAKYAT... dalam new paper... dalam blog bukan namanya "PAHLAWAN" tetapi PENGECUT; rasanya HANG JEBAT pun tak akan perakui orang macam ni kerana JEBAT mati demi pertahankan maruah HANG TUAH dengan bukan 'melondehkan' keaiban pemimpin lain... FIKIRKAN lah

Generasi muda kini semua bijak pandai tapi mudah diperdayakan oleh individu yang pandai gelar diri HANG JEBAT tetapi realitinya bukan perjuangkan bangsa, agama dan negara. INDIVIDU ini perjuangkan kepentingan mereka semata-mata......

mie berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin.

PasMuda berkata...

Aku rasa org Sabah yg 'tanpa nama' tu fanatik giler dgn Hang Jebat modennya tu. Hang Jebat zmn dulu membela nasib bangsa & rakyat. Hang Jebat zmn skrg nak tumbangkan bangsa sendiri.

Allah dah kurniakan akal & agama kpd kita semua. Maka gunakanlah dgn sebaiknya. Jgn ckp sbrgn tanpa b'fikir.

Jika anda Islam, maka buktikanlah Islam anda itu. Tunjukkan akhlak yg baik, budi pekerti yg mulia. Jgn disbbkan taksub kpd seseorg pemimpin @ parti politik, kita sanggup berpecah-belah & memutuskan silaturrahim.

Org dulu b'politik utk melaksanakan pentadbiran cara masing2, org skrg b'politik utk cari kuasa & duit. Semuanya mcm tu skrg ni...

Aku org PAS, bkn org PR...

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"