Khamis, Oktober 09, 2008

UTUSAN MALAYSIA kena SAMAN LAGI

Tak habis-habis individu tertentu nak kenakan kat warga Utusan Malaysia...ini membuktikan peranan Utusan Malaysia bole menggugat kedudukan mereka dalam bidang politik kot... TAHNIAH sumandak ucapkan kat UTUSAN MALAYSIA.
TERESA saman Utusan Malaysia RM30 Juta (Berita penuh)
Sumandak tak nampak pun fitnah yang dikemukan oleh Utusan Malaysia dorang lapor benda yang btoi.... Rasanya KOK ni kena baca balik lah hak dan akta di bawah bidang kewartawanan.... Seingat Sumandak kalo wartawan lapor benda tak btoi mana gak berani nak tulis...kalo dorang nak tulis pun macam nak letak pasir ke dalam periuk nasi sendiri..

2 ulasan:

Awanama berkata...

Bungaraya Said,
Semua kerenah ini adalah berpunca dari Pemimpin Melayu yang tersingkir dari UMNO itu sendiri. Ia itu Anwar Ibrahim. Menyebabkan kini pemimpin dari kaum lain sudah mula kuat bercakap sesuatu yang kadang-kadang boleh menghancuirkan keharmonian dan perpaduan negara.
Jadi kalau pun negara ini rosak, silapnya ialah pemimpin melayu sendiri yang sangat suka bergaduh sesama sendiri tanpa menyedari bahawa kita ini dalam masyarakat berbilang kaum.

sumandak bayu berkata...

Sejarah pernah terukir apabila bangsa sendiri menjadi 'duri dalam daging', menjadi 'gunting dalam lipatan'....

Tetapi sejarah juga terukir bangsa sendiri akhirnya akan membela bangsanya apabila mula terasa terancam oleh unsur-unsur tertentu..

Sumandak yakin semangat ini akan mula menular disanubari semua insan yang sebangsa dan seagama cuma kita perlukan pengeraknya... yang mampu membakar semula semangat tersebut....

Kalo nak takut pada Bro Anwar skang bukan masanya tong tahi Bro Anwar akan terbuka jugak.....(yakin pada sumpah laknat Saiful)

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"