Khamis, Disember 11, 2008

Akhirnya kita berjaya tewaskan Blogger Menghina Agama !!!

Setakat ini sudah ada laporan polis dibuat oleh Mahaguru58 terhadap blogger menghina ibadat haji dan Islam bernama Surind di link ini ..


Beliau telah menyiarkan artikel bertarikh 8 Disember jam 12.21 pm berkenaan isu penghinaan tersebut selepas penemuan oleh team BPN iaitu saudara Fazrul di blog Harimau Menaip...


Maklumat disambung sebarannya oleh Sumandak Bayu selepas itu dan dihantar juga oleh saya ke seluruh team BPN yang ada di dalam YM...Kelewatan menerima mesej Fazrul dan Sumandak kerana saya mengalami masalah line internet di kampung yang begitu susah dicapai seperti di bandar..


Ekoran pendedahan blogger pembela agama Islam dan juga serangan habis habisan oleh BPN ke blog yang berani menghina agama suci kita. Akhirnya Surind terpaksa menapis komen di blognya :


Surind Raj said...

As of now & today... only constructive comments & those of intelligence
will me allowed.
I reserve the right to do so... with this being my blog
& me being the moderator of it.
Thank you.


Malangnya selain Surind, ada juga blogger bernama http://pedestrianinfidel.blogspot.com/yang turut siarkan artikel mengarut dari Surind itu..Juga blog yang baru dikenalpasti ini : http://ibloga.blogspot.com/

AHLI BPN yang ada buat artikel berkenaan isu ini ialah :
http://semut-mata.blogspot.com/2008/12/surind-si-kafir-laknat.html
http://piratesoftheblogger.blogspot.com/2008/12/mahaguru58-buat-laporan-polis-terhadap.html
http://perakbangkit.blogspot.com/2008/12/tq-ummi-anni-jom-kita-tolak-perbedaan.html
http://penjagaketuananmelayu.blogspot.com/2008/12/lagi-laknatullah-menghina-islam.html

Blog lain ada buat pautan tentang perkara ini :
http://pinkturtle2.wordpress.com/2008/12/10/11348/
http://hasbullah.pit.my/2008/12/catatan-blog-hina-islam-jom-buat.html
http://harimau-menaip.blogspot.com/2008/12/mari-flag-blog-haram-jadah.html
http://nan-naga.blogspot.com/2008/12/blogger-lakhanat-mencabar-kesabaran.html
http://noorhasilahismail.blogspot.com/2008/12/minta-kerajaan-ambil-tindakan-terhadap.html
http://mahaguru58.blogspot.com/2008/12/surindblogspot-insults-islam-what-are.html
http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=705309130719127820&postID=6978429058166857503#%20http://zadhar.blogspot.com/2008/12/racism-again.html

Artikel penuh sila klik di sini:-
Sumber: Blog http://penembak-tepat.blogspot.com/

KoMen SuMAndAk : Artikel ini dah dihasilkan selepas Pang5 membuat lawatan ke semua blog ahli BPN mengneai isu Penghinaan ke Atas Agama Islam.

4 ulasan:

Ajin b. Gagah berkata...

Salam Sumandak,
Di doa agar sehat selalu,
Mengenai Blogger sensasi Surind Raj berlokasi di Kanada ini amat pelik juga konsep penulisan nya.
Sabelum saya memberi komen disini, saya telah meninjau juga blog Surind Raj ini. memang tepat beliau ini mengamalkan pendirian tersendiri lagi unik . saperti “the fight for change, democracy, freedom, justice, liberty, human rights, equality, fairness, unity, cosmopolitanism & multiracialism, secularism etc “.

Maana nya untuk mencapai matlamat nya, Surind mainkan banyak isu. Semata-mata untuk mengaburkan fokus pembaca.
Provokasi beliau terlalu tinggi, tegas dan berani dan bersedia menghadapi risiko dalam peperangan cyber ini. It means, tidak mudah untuk menidakkan beliau dalam game of blogging. Unfortunately beliau ini smart juga .

As it is, beliau gunakan propaganda yang berselindung di sebalik perjuangan parti KEADILAN, PAS dan DAP dan pembangkang yang sealiran dengan beliau.

Disamping itu beliau juga pandai memainkan emosi pembaca dengan menekankan kekuatan Anwar dan Raja Petra dalam menegakkan hak-asasi rakyat Malaysia.

Kadang-kadang bagi saya, ada juga komen-komen beliau yang masuk akal. Tetapi kebanyakan nya semata-mata bertujuan untuk menyakiti perasaan .
Kalau tidak sabar-sabar, emosi juga kita dibuat nya. Saya perhatikan Sumandak ( dan mungkin kawan-kawan Sumandak) tengah ‘all out’ membentras dan counter –action tingkah laku Blogger Surind Raj ni.

Sama ada strategi yang Sumandak guna pakai mengena sasaran atau pun tidak , sebagai seorang sahabat , ingin juga saya melihat kesudahan nya.

Pada pendapat saya, dalam berhadapan dengan hal-hal macam ini, kita perlu banyak sabar, knowledgeable, smart , ‘ political oriented ‘ dan bercita-cita teguh untuk menang demi untuk ‘ Agama, Bangsa dan Negara ‘.
Di harap berjaya dalam perjuangan yang belum selesai.

sumandak bayu berkata...

Salam Solymone

Sememangnya kesabaran kita ada hadnya bila agama telah dijadikan bahan gurauan sesetengah pihak, kita akan bertindak secara spontan...

Sama ada tindakan kita agresif atau sebaliknya memang kita akan mengukur tahap keupayaan kita sebagai manusia biasa.....

Tindakan BPN adalah tepat pada masanya kerana Sumandak yakin bila kita bersuara ramai; suara ini akan didengar berbanding kita hanya mampu bersuara secara individu.

Sumandak ucapkan berbanyak terima kasih atas nasihat sebagai rakan bloggers. Namun jika agama dan bangsa dipertaruhkan amat sukar untuk sumandak berkompromi namun tindakan kami masih lagi berlandaskan kepada undang-undang yang ada di negara ini.

Oleh itu, diharap rakan bloggers Surind lebih peka akan sensitivity di negara ini.

Negara kita dah merdeka lebih 51 tahun dan kita tak pernah diajar mencaci, menghina mahupun mempertikaian setiap agama yang dianuti oleh rakyat Malaysia.

Kesilapan Surind jelas bila menyentuh rukun Islam ke-5 dan membuat satu kesimpulan yang sungguh menyinggung perasaan Orang Islam..

Inilah peperangan cyber yang perlu kami hadapi Solymone demi menegakkan kebenaran dan menjaga kesucian agama yang semakin dicaci oleh segelintir manusia yang mempunyai hati yang jahil...

Diharap perjuangan kami diberkati-Nya...

Captain Jack berkata...

Salam…
Salam rakan-rakan BPN.. laman blog jack telah diserang oleh antijihad… berikut adalah comment dari anti jihat….

The Anti-Jihadist said...
This 'police report' is about as genuine as a RM1000 note. It's so riddled with errors and mistakes, it's obviously a forgery cooked up by some addled-minded people in order to silence people whom you so clearly hate.

Anyways, I love all the attention and traffic your links are bringing to my site and cause. Appreciate it! Keep it up!

Have a great infidel day.

Shalom,

Anti Jihadist
December 12, 2008 11:32 PM
Oleh itu Jack seru rakan-rakan semua marilah kita belasah antijihad ni secukup-cukupnya didalam ruang comment blog jack… dan didalam laman blog anti jihat tersebut… Allahuakbar..
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=690427760483056829&postID=5176218611367435437

Salam Perjuangan…

Jack Sparrow

Captain Jack berkata...

HANCURKAN BLOG IBLIS INI!!!!
http://pedestrianinfidel.blogspot.com/2008/12/fake-police-report-filed-against.html

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"