Jumaat, Disember 05, 2008

WaJAr PeCAT ZaID

2 hari yang lepas Zaid buat siaran akhbar untuk nyatakan secara tersirat kewajaran atau ketidakadilan yang dihadapi beliau bila dipecat menjadi ahli UMNO...... Zaid kata nape dia tak dibagi surat untuk tunjuk sebab sebelum dibuat keputusan ke atas diri beliau.....

Bila kita lihat wajar atau tidak tindakan MT UMNO tu kita lihat pula ulasan Presiden UMNO (berita penuh) Pak Lah dah ulas wajar jadi kalo dah Presiden kata wajar nak persoalkan ape lagi... mustahil pula UMNO ni tak siasat dan hukum ahli begitu sahaja....

Kita kena jugak lihat wajar ke tindakan Zahid pergi ke kubu lawan (takkan buat lawatan kerja) Kalo pun ZAHID dikatakan 'mata-mata' biasanya akan maklumkan kat KETUA dia nak masuk kubu musuh... jadi wajar ke tindakan Zahid..... persoalan ni kena bagi bulat-bulat kat ZAHID......

Wajar jugak ke ZAHID ni digelar hero Melayu? Kononnya beliau pertahankan hak rakyat Malaysia dengan mempersoalkan ISA... perjuangan beliau dikatakan bukan hanya membawa suara Melayu tetapi suara India dan Cina......jadi wajarkah dia sebagai pemimpin MELAYU TERAKHIR....

Akhir sekali, wajar ke jemputan ekslusif Bro Anwar kepada Zahid... macam dah mengantuk disorongkan lagi bantal.... nilah keadaaan perjuangan sebenar ZAHID yang dikatakan berjuang demi orang MELAYU.....

Ape pun kewajarannya; DUNIA ZAHID hanya boleh dikatakan omongan kosong yang hanya nampak untuk mempopularkan diri beliau sendiri.....

5 ulasan:

SOLYMONE berkata...

Salam Sumandak,
Tahniah, banyak juga member mu ni.
However, soal zaid ni, bagi saya patut juga lah di lucut keahlian nya.
Beliau tak beretika.
Saya lebih berpandukan pada prinsip dan ketelusan. So, kalau nak join PKR kah PR kah buat lah dengan baik. Jangan kelirukan ahli parti sendiri.
Banyak alasan dah tak ada makna nya.
Mungkin rezki beliau bukan dengan UMNO.

sumandak bayu berkata...

Salam Solymone,

Dalam kedudukan Zaid boleh kah ahli PKR@PR terima beliau sedang dah terang di buat salah kat UMNO...

Takkan pula PKR@PR sanggup terima orang yang dah khianat parti dia sebelum ni....

Sumandak yakin ahli PKR@PR bukan bodoh malah pemimpin dia pun akan memikirkan isu yang sama.....

SOLYMONE berkata...

Selamat Pagi Sumandak,
Dalam keadaan kita berhadapan dengan 'Political Conflict' kini,macam-macam boleh jadi.
However, secara am nya, sebagai sebuah komponen parti politik yang matang,PR akan mengambil kira pro& contra kehadiran zaid dalam komponen tersebut.
Kita kena tunggu dan lihat juga.
Walau macam mana pun, kelakuan zaid sedang diperhatikan oleh segenap rakyat.
sama ada positif atau negatif untuk beliau masa dan keadaan jua yang akan menentukan.
Salam

sumandak bayu berkata...

Salam Solymone...

Ulasan mu cukup bernas dan bermakna bro....sememang tindak tanduk ZAID menjadi perhatian segelintir rakyat Malaysia...

Ape pun kita lihat tindak tanduk dari semua pihak... kita salah seorang yang turut memerhati perkembangan ZAID... nilah bukti ZAID dah jadi glamour dalam sekelip mata (ARTIS POLITIK ZAMAN CYBER)...

Pok Nik Klate berkata...

Zaid..Kami bukan membencimu tetapi kami pengundi Kota Bharu lebih mementingkan parti sebagai asas dan bukan individu seperti kamu. Memang kamu menjadi "pain in the ass" kpd parti. Kamu merajuk ibarat budak2 kecil. Nakalnya kamu ibarat kamu ini putera raja. Pandanglah kelangit dan tiliklah kebumi..berpijak lah Zaid dibumi nyata.

UMNO membuat keputusan yg sangat bijak dan betul utk melucutkan keahlian kamu. UMNO tidak rugi satu sen pun dan tidak akan untung satu sen juga kalau kamu masih dalam UMNO. Kejelekan kamu menghadiri upacara pari lawan sangat2 membodohkan diri kamu sendiri. Kamu bukanlah sebiji permata yg menyinari ramai insan lain. Hakikatnya Future Foundation kamu adalah satu alasan kamu untuk mengungut kerajaan..kononnya kamu menguasai orang2 muda..

Tapi dasar kamu ni tak mengenang dek untung. PM memberi kamu peluang berada dalam kabinet tapi apa yg kamu balas balik? Orang yg memberi makanan kpd kamu tapi kamu membaling pula dengan najis..

Eloklah kamu duduk diam2..baiki balik gaya hidup kamu yg memang tak sihat. Nik Aziz MB Kelantan sedia menerima kamu dalam PAS dengan syarat kamu berpegang kpd hukum2 Islam..apa maksud tu? Kamu fikirlah sendiri wahai Zaid.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"