Jumaat, April 08, 2011

KEBIADAPAN ZAIDEL KHIR JOHARI DI SARAWAK-

Wajah anjing peliharaan DAPig - Zaidel Khir Johari anak kepada Allahyarham Tan Sri Khir Johari yang tidak pernah bersyukur dengan nikmat yang kerajaan Barisan Nasional pernah beri kepada beliau hingga mengagung-agungkan kepimpinan DAPig seolah-olah parti ini lebih banyak berjasa di Malaysia sedangkan mereka adalah parti perosak perpaduan negara yang Sumandak boleh samakan fahaman DApig seperti KOMUNIS.

Semalam kelantangan Zaidel di N.48 Pelawan memaki Ketua Menteri Sarawak dengan panggilan "CELAKA ITU KETUA MENTERI". Sebenarnya siapa Zaidel di hati rakyat Sarawak? Adakah budak hingusan dan ternakan DAPig ini pernah memberi sumbangan kepada rakyat Sarawak. Atau paling tidak pun budak ini pernah membantu rakyat Sarawak semasa membangunkan Sarawak.

Sarawak bukan negeri yang mudah sahaja menerima fitnah dan tuduhan yang tidak berasas. Orang-orang Sarawak lebih tahu dan mengenali siapa Ketua Menteri Sarawak. Setakat kemenangan Parlimen Sibu baru-baru ini bukan boleh dijadikan sandaran kepada DAPig bahawa pengundi Parlimen SIBU telah menolak 100% kepimpinan Pehin Dato' Abdul Taib Mahmud.

Siapa Zaidel Khir Johari? Budak hingusan ini Sumandak dapat tahu anak kepada Allahyarham Tan Sri Khir Johari, bekas Menteri Pelajaran Malaysia. Dengan kelulusan Sarjana dalam Pengajian Antarabangsa dan Diplomasi dari School of Oriental and African Studies, University of London dan Sarjana Muda dalam Kejuruteraan Sistem Maklumat bukan menjadikan Zaidel tahu akan kesenangan dan kesusahan rakyat Sarawak sejak merdeka.

Selain menjadi Setiausaha Politik Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang @ DAPig, Zaidil ini dikatakan juga usahawan dalam industri coklat tempatan. Pandai juga Lim Guan Eng pilih 'ternakan yang pandai dan jinak' tapi sayang sejuta kali sayang Zaidil yang sepatutnya meneruskan legasi jasa arwah bapa beliau kepada rakyat Malaysia ternyata sanggup menjadi 'pet' suruhan DAPig . Fikirkan jasa Kerajaan Malaysia memberi dia kemudahan belajar di LONDON. Apa pun dalam Islam kita kena bersyukur dan sentiasa mengenang jasa. Nasihat kepada Zaidil sebagai manusia kita kena tahu bersyukur dan jangan sesekali kita bersifat kebinatangan kerana ia mengubah sifat asal manusia yang kaya dengan budi bahasa dan perikemanusiaan.





1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alaa babak dia pun baik sangat..tulisan JAWI terhapus dari sistem persekolhan Melaysia sebab bapak dia jugak...bengap...

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"