Jumaat, April 08, 2011

Jawapan untuk ZAIDEL KHIR JOHARI

Ini jawapan kepada ceramah budak hingusan peliharan DAPig (Zaidel Khir Johari) yang memaki Ketua Menteri Sarawak menyentuh kononnya Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah terbaik dan buktik kejayaan kerajaan DAPig. Tapi ini realiti yang Sumandak perolehi daripada blog tun faisal dot com. (sumber: blog tun faisal)

Kisah kejayaan DAP direka, rakyat Sarawak jangan percaya

Orang Sarawak jangan sampai dipijak-pijak Guan Eng macam gambar di atas


Kononnya Dap sungguh berjaya di Semenanjung? Itulah yang dijual oleh pemimpin Dap di sini sambil menyembunyikan hakikat sebenar. Turut disembunyikan adalah kegagalan negeri-negeri PR yang lain termasuk Selangor, Kedah dan yang paling teruk adalah Kelantan.

Nasihat kita kepada orang Sarawak, hati-hati dengan PARTI LANUN dan PARTI PEMBULAK ini. Hati-hati dengan penipuan mereka kerana tujuan mereka hanya untuk 'menjajah' Sarawak. Kejayaan yang mereka jaja, sebenarnya tidak lebih dari warisan dari kejayaan kerajaan BN yang lepas dan setakat ini mereka masih gagal melaksanakan yang lebih baik.

Dalam tulisan ini, saya ingin menunjukkan kepada rakyat Sarawak berapa kali pemimpin Dap menipu dan bagaimana mereka boleh melakukan penipuan ini dengan `poker face' dan tanpa rasa bersalah sama sekali terhadap rakyat.

Mari lihat kes PENIPUAN kerajaan Dap di Pulau Pinang satu persatu.

Seorang rakan blogger Sat-D telah mendedahkan PENIPUAN Lim Guan Eng dalam artikelnya `Dividends of anti-corruption'.








Hakikatnya;
  1. keadaan `surplus' dalam laporan perbelanjaan mengurus kerajaan negeri BUKAN perkara baru, malah telah berlaku sejak 6 tahun yang lalu, membuktikan kecekapan tadbir urus kerajaan BN ketika itu
  2. `silap mata' penurunan pungutan hasil prEmium tanah-tukar syarat 2008, dari RM 35.92 juta kepada hanya RM 19.23 juta dalam penyata kewangan 2009
  3. `silap mata' penurunan kutipan cukai tanah 2008, dari RM 93.04 kepada Tuggakan Cukai Tanah yang bernilai hanya RM 7.24 juta
  4. `silap mata' peningkatan belanja mengurus RM 283.15 juta pada tahun 2008 kepada RM 331.2 juta dalam penyata tahun 2009.
Ini bukan PENIPUAN pertama. Guan Eng juga pernah bermain `silap mata' sebelum ini.

Dahulu Guan Eng pernah ditangkap menipu umat Islam apabila cuba menggambarkan seolah-olah kerajaan Pakatan Pembangkang aka PENIPU RAKYAT (PR) mengadakan sumbangan yang lebih besar untuk Hal Ehwal Islam. Nyatanya, itu hanya penipuan dan silap mata `accounting' seperti yang dinyatakan oleh tulisan ini 'Peruntukan Hal Ehwal Islam - Pembohongan Guan Eng didedahkan'.

Guan Eng mendakwa kononnya kerajaan PR memperuntukkan RM24.3 juta untuk pembangunan hal ehwal umat Islam di Pulau Pinang pada tahun 2009. Hakikatnya, seperti yang didedahkan oleh Pengerusi Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Datuk Mohd. Yussoff Hamid, jumlah sebenar yang diperuntukkan cuma RM11 juta, iaitu lebih rendah berbanding RM12.2 juta yang diberi oleh kerajaan BN pada tahun 2008 (klik).


DAP penuh PENIPUAN. Lihat bagaimana seorang lagi pemimpin Dap MENIPU dalam video klip di bawah. Ini kejadian selepas kerajaan Dap dengan bongkak dan zalim menganiaya pengusaha restoran di Pulau Pinang.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..bangang nya kau...dap merujuk laporan ketua audit negara tahun 2009 dan 2010...bukan main tangkap muat lan bangang....kah..kah..kah..dlm media arus perdana x keluar cete pasal ni takut pm umno kau malu besar..pasal dah puas kutuk negeri di bwh pakatan "tak pandai memerintah"....bodoh....

sumandak bayu berkata...

hahahahah ngko lagi budu nak mampus.. kalo dari audit keluar la laporannya jan main cakap ja lahabau muahahahahahaha... engko ni tahap kebodohan yang paling jijik aku pernah jumpa... memang haran jadah.. pencacai DAPig....

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"