Sabtu, Ogos 23, 2008

AmaRan KeRaS DAP KePAda PAS

Wujud pelbagai reaksi selepas perjumpaan antara pemimpin UMNO-PAS untuk membincangkan masa depan orang Melayu dan Agama Islam di negara ini. Ada yang menerima dengan baik dan banyak juga yang mencemuhnya hingga melabelkan PAS bakal mengkhianati 'Kerajaan' PAKATAN RAKYAT.
Terkini muncul reaksi negatif di kalangan ahli kongres DAP sempena Kongres DAP ke-15. Antaranya:-
"Perwakilan DAP daripada Kuala Kubu Baru mempersoalkan tindakan PAS ingin meneruskan muqabalah dengan Umno.Walaupun beliau tidak menyebut istilah muqabalah secara khusus, tetapi jelas maksudnya menjuruskan kepada perbincangan antara PAS dan Umno sebelum ini."
Pengalaman saya di Kuala Kubu Baru dalam pilihanraya umum lalu, orang India berbangga mengibarkan bendera PAS.
"Tetapi sekarang apa sudah jadi? Mereka ingin berunding dengan Umno," kata K Annamalai Ramu yang juga bekas calon Parlimen itu dalam pilihanraya umum lalu.
"Kalau PAS meneruskan pendekatan itu, dalam pilihanraya umum akan datang, orang Cina dan India tidak akan menyokong parti itu."Fikir dulu sebelum ambil tindakan," katanya mengingatkan PAS yang sering berselisih pendapat dengan DAP dalam isu-isu melibatkan kepentingan Melayu dan agama Islam.
Hish dasyat ni kalo sampai kata-kata tu keluar sendiri daripada ahli di kalangan parti di bawah Pakatan Rakyat. Rasanya sampai bila dia orang ni oleh bertahan ye (PAS-DAP). Nasihat kat ahli-ahli PAS 'musyawarah diri' dan lihat semula matlamat parti ANDA. Takkan kerana hubungan kerjasama dalam parti politik sanggup nak gadai maruah bangsa dan agama. FIKIR-FIKRKAN lah ye... kami yakin ahli PAS tetap teguh mempertahankan sillaturahim antara umat Islam walaupun berbeza ideologi Politik. HIDUP PAS!!!
Sumber: Malaysiakini 23 Ogos 2008

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"