Jumaat, Ogos 15, 2008

PuLau Di SaBAh SeLaMat


Sumber: New Sabah Times 15/08/2008

KOTA KINABALU: Penempatan anggota pasukan keselamatan di kawasan pulau-pulau dan pesisir pantai di kawasan sempadan terutamanya di kawasan Pantai Timur negeri ini ianya dapat mengujudkan keselamatan dan keselesaan kepada rakyat negara ini khususnya di Sabah.

Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Haji Aman berkata, kerajaan negeri dan rakyat di negeri ini berterima kasih kepada kerajaan pusat yang mempunyai komitmen yang tinggi dan serius dalam menangani masalah isu khususnya Pendatang Tanpa Izin (PATI) dan penculikan yang berlaku di negeri ini, sebelum ini. “Saya percaya dengan adanya keselamatan yang lebih ketat dan ke-hadiran anggota keselamatan khususnya tentera dan polis di kawasan pulau-pulau dan pesisir pantai tentunya rakyat negeri ini dapat hidup dalam keadaan aman dan selesa,” katanya .
Beliau berkata demikian kepada pemberita di sini, selepas mengikuti lawatan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak ke pangkalan hadapan dan kawasan ope-rasi Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di Sabah.

Musa berkata, dengan adanya keamanan di negeri ini, ianya sudah tentu industri pelancongan akan terus wujud di negeri ini “Selama kehadiran anggota keselamatan di pulau-pulau dan pesisir pantai di negeri ini, keadaan keselamatan wujud dengan tidak ada lagi kes penculikan dan kejadian-kejadian yang tidak diingini berlaku,” katanya
Sehubungan itu, kita di Sabah harus menghargai terhadap apa yang dicurahkan dan berikan oleh kerajaan pusat untuk memastikan negara ini khususnya di Sabah da-lam keadaan aman dan selamat.
Komen : Mari la ramai-ramai kita pigi Pulau di Sabah ndak payah korang takut sudah di jamin tahap keselamatannya. Rugi ndak pigi cantik bah pulau-pulau di sini.

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"