Selasa, Ogos 12, 2008

HENTIKAN KEANGKUHAN-MU MAJLIS PEGUAM

Majlis Peguam saya nak dapatkan nasihat percuma sebab korang di kalangan 'RAKYAT MALAYSIA' yang bijak pandai dalam negara ni. Malaysia adalah negara yang amalkan DEMOKRASI tapi kalo individu atau kumpulan dah mula menyentuh isu sensitif (agama/kaum)macam mana nak atasi?
Isu yang mengundang kontroversi takkan kita nak teruskan sebab keamanan negara akan tercemar. Jadi tuan/puan (Majlis Peguam) fikirkan kaedah yang baik demi memastikan negara kita terus aman.

2 ulasan:

Gagak di Rimba berkata...

Kadang-kadang saya terfikir orang Melayu yang menentang forum anjuran Majlis Peguam tu macam takut dengan bayang-bayang sendiri. Bagaimana, kalau kita ikut hadir dan ikut memberi pendapat dan berhujah dalam forum tersebut? Itu mungkin lebih baik. Balaslah hujah dengan hujah (kalau orang Melayu ada hujah yang kuat).Mengapa takut?

sumandak bayu berkata...

Bukan takut pada 'bayang-bayang sendiri' tapi bila tengok anjuran Majlis Peguam nampak sangat dorang nak mencabar hak istimewa orang Melayu dan Islam.

Runding baik-baik dengan Pemimpin Islam dulu kesan yang akan diterima kalo banyak kepada pro tak salah nak buat program macam tu tapi bila dah semua parti Islam dan NGOS Islam bersatu maknanya ada sesuatu yang tak kena la....

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"