Jumaat, Ogos 29, 2008

GEraKAn SAPP TerKINI

Yong on the landslide victory of PKR
SAPP President Datuk Yong Teck Lee on the landslide victory of PKR Advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim at the Permatang Pauh by-election 26 August 2008.
1. The land slide victory of Datuk Seri Anwar Ibrahim augurs well for non-racial politics in Malaysia. The rejection of racial politics shown in the March general elections has been repeated resoundingly by the voters of Permatang Pauh of whom 69% are Malays.
2. But the BN leadership, especially UMNO, never learn. Instead of strengthening national unity among the people, UMNO tried desperately to whip up racial emotions on the NEP issue by mob demonstrations in Penang immediately after the elections. The orchestrating of the student demonstrations at UiTM by UMNO this month, the inflammatory speeches of their MPs in Parliament and racial instigation against SAPP MPs over the no confidence motion in June all prove that the BN and UMNO are still trapped in the old mind set of racial compartmentalization of Malaysian politics.
3. In fact, after the March general elections, both the PM and DPM had declared that the BN would conduct independent studies on the losses suffered by the BN and why people were rejecting BN. Several high level BN committees were even formed to ¡§re-brand BN¡¨.
4. But instead of changing for the better with people-friendly policies, the BN government played around with fuel prices at the whims and fancies of the Prime Minister inflicting suffering on the ordinary people. High level corruption continues unabated. And according to news reports quoting senior UMNO leaders, this year¡¦s UMNO party divisional and branch elections are the dirtiest and most corrupted by money politics ever in the history of UMNO.
5. When SAPP first declared no confidence in the PM, almost all the BN component parties chose to condemn SAPP instead of solving the issues affecting the people raised by SAPP. SAPP reminds the BN component parties to join the SAPP's move of no confidence in the PM so as to effect change for the better in the country. SAPP now calls on the people in Malaysia, especially in Sabah and Sarawak, to be ready for change.
KoMEN: Bukan main lagi lantangnya kata-kata SAPP ni yeeeee... tapi nape masih g berada di bawah ketiak BN. Ni dah kira meludah kat BN tapi jilat balik hish jijik benar lah engkau ni SAPP. Malu kita jadi orang Sabah yang tunduk-tunduk, angguk-angguk, geleng-geleng ngan perangai Presiden SAPP. Patutnya banyak benda lagi korang belajar jadi pemimpin lah sekarang ni pemimpin gak tapi 'talabih kurang ajar'.......... RENUNG-RENUNGKAN.
Nak jawab balik kes kat Permatang Pauh kat sana kira KUBU PKR, lahirnya KeADILan di temat tu, jadi BN bagi muka ja tuuuuuu untuk DSAI masuk dalam DEWAN RAKYAT. Pengundi Melayu memang ada sebanyak 69% tapi tidak bererti dah menolak UMNO, UMNO tetap dijiwa mereka tetapi disebabkan 'politik ganas' yang diperkenalkan kat Permatang Pauh pengundi Melayu jadi 'pasif', wahhhhh takut kena bantai macam rakan media kita.
Jadi dalam DEWAN RAKYAT ni kita akan juga disajikan dengan pelbagai isu panaz oleh DSAI bapa kepada segala keganasan di negara ini. HIDUP ANWAR,HIDUP KEGANASAN matikan perasaan simpati kat KELUARGA ANWAR. Perjuangkan POLITIK Sebenar di negara KITA. Orang Melayu akan bangkit semula demi MARUAH yang sedang diperlekehkan oleh orang Melayu yang menjadi agen YAHUDI.

8 ulasan:

anakmalaysia berkata...

Sialan lho sapp-i...

GKB Chief berkata...

alahai apalah sumandak bayu nie.. ternyata kamu nie ibarat si panjilat pantat jugalah ye.. (ops tekasar pula lantaklah) saya teringat cerita seekor tikus nak baiki labu yang akhirnya tak siap-siap pun.

awak sebenarnya pintar berbicara tapi hanya untuk mengutuk, memfitnah dan meracuni pemikiran.

fikirlah secara menyeluruh kerajaan sekarang nie lebih menguntungkan kroni daripada meneliti masalah rakyat.

lihat pm sekarang apabila ada isu isu seperti hindraf, isu tun mahathir dan sebagainya sentiasa mengharapkan orang lain untuk menjawab dan apabila keadaan mulai tenang barulah pm nak bersuara memang bacul.

sekejap ada sekaejap tiada, flip flop macam biskut chipsmore itu yang kamu mahu... insaflah... rakyat menderita sekarang nie.. cuba kamu masuk kampung dan selami penderitaan mereka atau sumandak bayu nie tak ada perasaan kot...

kepada anak malaysia ku ragui kerakyatan mu. ko dapat projek ic kah?

anakmalaysia berkata...

GKB CHIEF... besar pangkat tapi pemikiran sempit...

hehehe...

aku cakap indon pun nak ragu2... org cakap inggeris, sepanyol, belanda,cina, india hang tak ragu2 mengapa?

Pemuda Malaysia berkata...

gkb chief sememangnya bodoh dan dungu...

gkb chief bacul...

teruskan penulisan mu suria pagi..semoga rakyat tahu siapa Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) dan GKB CHIEF penjilan bontot BABI...hahaha..

Tanpa Nama berkata...

Salam Sumandak,
gkb pandai plak ko cakap orang ye..abis tu ko pun si penjilat P***** si DSAI ke?
nak bagi komen pun agak2 le bahasa jgn celupar sangat, ini ke yang DSAI ajar?
porah..mengata dulang paku serpih mengta orang sendiri yang lebih.

sumandak bayu berkata...

Bahasa mencerminkan bangsa kita, sumandak tak kisah dengan bahasa dan tuduhan yang digunakan oleh 'gkb chief' sebab kita punya pemikiran serta ideologi tersendiri.

Fakta tetap fakta yang kita tak boleh kategorikan isu ni adalah fitnah untuk meracuni minda rakyat MALAYSIA.

Macam juga DSAI walaupun penuh dengan cerita 'penyelewengan kepimpinan' tetapi rakyat di Permatang Pauh tetap taksub kepada beliau. Rasanya 'GKB CHIEF' antara kunco utama DSAI dan tak salah juga dikatakan tetap menyediakan 'lidah untuk menjilat pantat' DSAI.

Realitinya negara MALAYSIA mempunyai corak kepimpinan yang semakin canggih dan berkarisma. Sememangnya pelbagai isu dihadapi sehingga mampu menggugat perpaduan negara.PM telah beri keyakinan serta kepercayaan kepada Menteri yang dilantik. Sekarang rakyat ingin lihat peranan setiap menteri inilah cabaran para pemimpin kita.

Kalo nak kata PM 'bacul' rasanya semua pemimpin Pakatan Rakyat 'bacul' sebab hanya menyorong Karpal Singh (DAP)mengaum di Dewan Rakyat. Ada jugaklah nampak PAS dan KeADILan bercakap tapi macam 'pak turut saja'.

FIKIRKAN lah isu ni takkan dikata kalo tak nampak 'flo politik negara kita'. Tapi saya tetap BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA kerana kita tetap merdeka walaupun terdapat patualang-patualang negara yang cuba mengembalikan kita kepada era sebelum merdeka tapi versi baru "POLITIK GANAS".

sumandak bayu berkata...

anak malaysia ko rasa sapp akan keluar dari BN kah pada 16 September ni. Kalo dorang keluar rasanya pemimpin utama SAPP patut dikategorikan 'PEMIMPIN BACUL' sesuai tak?

sumandak bayu berkata...

Kesian ko anakmalaysia dicakap orang indon hahaha tapi plus sedih gak kita orang Sabah kaya dengan bahasa. Kalo dina mau kita cakap DUSUN aku dapat cakap, cakap bahasa Suluk lagi la.....cakap Cina aik jan main aku peranakan Cina dan kalo dia mau aku cakap Bugis lagi lah...... JADI rasanya kita patut bangga JADI RAKYAT MALAYSIA. tau banyak bahasa.

HIDUP ANAKMALAYSIA. 'GKB CHIEF' jeles bah tu sebab tau bahasa omputih dan melayu ja kan.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"