Selasa, September 02, 2008

ErTI MerDEKA Part 2



Kita masih lagi berada dalam suasana hari Merdeka sehinggalah 16 September 2008 yang mana Sabah dan Sarawak telah menyertai Tanah Melayu dan terbentuklah negara MALAYSIA.


SuriaPAgi ingin membawa anda sekali lagi merenung mesej gambar di sebelah kanan anda. 'Jalur Gemilang' diterbalikkan lagi secara 'live' di atas bumbung sebuah rumah/bangunan rakyat Malaysia sendiri.(bukan dalam blog)
Apa erti semua ni hanya nak tunjuk protes sampai sanggup mencemuh bendera sendiri. ditengah-tengah Galur Gemilang ada pula terselit bendera parti yang kini semakin 'hangat di pasaran'. RENUNGlah bersama wahai BELIA sanggupkah anda meludah tanah air anda sendiri hanya ingin merealisasikan idealogi politik individu yang bertopengkan manusia.

5 ulasan:

MAWAR BERDURI berkata...

memang mcm 2 lah sumandak. perjuangan PKR kan memang sah bukan untuk agama, bangsa dan negara. nama pun parti Keadilan bila anwar dan lepas dari penjara adil lah 2...pas 2 mau jadi PM. depa tak peduli bendera asal DSAI jadi PM tak da bendera pun tak pa.. lucu2 juga tapi mengerunkan perjuangan mreka ni..adakah negara di dunia ni tak da bendera. tunggu anwar jadi PM lah kot? Palis2

sumandak bayu berkata...

Persoalan ni perlu dijawab oleh semua rakyat MALAYSIA. Takkan niat nak memerintah negara menjelang 16 September 2008 sangup mencemuh bendera sendiri. PATRIOTIK ke nama pemimpin macam ini, kalo pun ahli yang taksub pada pemimpin takkan sanggup mengkhianati bangsa, agama dan negara sendiri.

FIKIRKAN lah 51 tahun bendera tersebu kita bangga takkan sanggup untuk kita sia-siakan. Lihat saja negara jiran macam Indonesia sangup mengadai nyawa demi pertahankan bendera negara bila dicemuh oleh indiidu atau kumpulan tertentu.

Pemuda Malaysia berkata...

itu namanya rakyat malaysia yang sudah terbalik otaknya..

betul tak suria pagi???

mardhiah berkata...

Salam kenal, saya dapat ini dari bloggin utk di kongsi bersama:-

Yahudi freemason yg obses dengan nombor dan tarikh akan tertarik dengan tarikh 16.9 ni..

16 Sept = 16 Ramadhan, bertemunya 2 kalendar iaitu Masehi dan hijrah.

16.9 juga merupakan hari pembentukan negara Malaysia.

16.9 juga dikenali sebagai 916 macam 911 WTC. Zahir nombor 916 ini semacam yin dan yang terbalik. Seolah2 pada hari itu ada sesuatu yang akan diterbalikkan.

Kempen menterbalikkan bendera Malaysia sempena 31.8 ini pernah cuba dijalankan oleh beberapa individu dari dalam PKR dan DAP. Target mereka ialah pada 31.8 ramai akan mengibarkan jalur gemilang secara terbalik. Maksud bendera terbalik ini sebenarnya sangat negatif dan tak sanggup saya nyatakan disini. Tetapi rancangan mereka gagal setelah mendapat serangan pemikiran yg pantas dari para pejuang.

Menerbalikkan adalah perbuatan meletakkan yang bawah di atas dan yang atas di bawah. Cuba perhatikan frasa ketuanan rakyat. Seorang rakyat diletakkan di tempat paling tinggi (tuan). Tuan itu dari kalangan rakyat.

916 itu juga membawa makna penjelmaan semula negara Malaysia ke satu bentuk yang baru seperti mengikut acuan pihak2 tertentu. Nauzubillah.

Para pejuang mesti berwaspasa untuk selama 2 minggu pertama bulan Ramadhan ini. Jika wujudnya penaja halus kepada gerakan mereka ini, ianya tidak mustahil berlaku.

Semoga Allah melindungi negara kita dari fitnah dajjal dan bencananya.

Say no to NWO, say no to republic Malaysia

sumandak bayu berkata...

Jika perkara yang mardhiah maklumkan bakal berlaku kita nak lari kat mana ye... ni aje tanah air kita. Kalo individu tertentu dan yang berkemampuan boleh lah terbang-terbang sambil tukar kerakyataan.

'Palis-palis', rakyat Malaysia perlu banyak-banyak berdoa mengikut kepercayaan masing-masing takkan kita nak jadi Bangkok Ke-2. setiap jam ade ja yang cedera parah hingga meragut nyawa.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"