Selasa, September 16, 2008

PemBOHOngan ANWAR JAdi KenYAtaan

Sumandak sayu melihat keadaan Bro Anwar skang ni... Yelah ari ni 'countdown' 16 September 2008 dalam sejarah Sabah dan Sarawak menyertai Tanah Melayu untuk bentuk Malaysia. Dan tarikh yang sama gak Bro Anwar terpinggin nak bentuk kerajaan 'DEMOKRASI PINTU BELAKANG'.


Apa dah jadi mana janji-janji Bro Anwar dari Permatang Pauh ke Putrajaya untuk bentuk 'KERAJAAN MADANI'. Hari ni lagi best orang kat Sabah semua CUTI UMUM. Maknanya mimpi nak jajah MALAYSIA tak menjadi; Sumandak apa lagi dengan rakyat Sabah yang lain tido dengan AMAN.....tak lagi dengar desas desus nak ambik MALAYSIA guna jalan belakang.

HIDUP ANWAR dengan PEMBOHONGAN MU demi RAKYAT MALAYSIA

12 ulasan:

abe MIE 'TERJAH' berkata...

http://pkrpasdap.blogspot.com

syaitan bulan puasa nie kena tambat. tapi kenapa terlepas kat seekor yahudi nie. PM-Pakar menipu. ramai juga percaya dan kena tipu. baik dok rumah sembahyang terawih daripda dengar benda menipu. PAS pun tak layan dah dengan Barua Anwar Bin Ibrahim -BABI.

itu semua propaganda. jom ke website abe MIE macamana anwar boleh jadikan media sebagai propaganda.

hasipin66 berkata...

sayunara 16sep sayunada untukmu DSAI,kamipun faham bahawa 16sept hanya bercuti di Sabah.bukannya untuk PR merayakan kerajaan baru Pakatan Rakyat.

sumandak bayu berkata...

Ni yang seekor tu terlepas rantai daia rapuh sangat itu pasal lah abe mie dia terlepas....

Confirm sumandak akan layari blog abe amie nanti....

Sumandak perasan gak yang Bro Anwar tu pandai sangat guna media untuk dapatkan publisiti murahan...

sumandak bayu berkata...

Tetap sayonara hasipin66, kan 16 Sept kita tetap cuti di Sabah jadi agak-agak la ye.....

Dorang tu mimpi di siang hari ja buat gimik murahan

mustikacitra-indah berkata...

Kita semua sudah sedia maklum mengenai perkara ini. Anwar Ibrahim dan angan-angan Mat Jenin nya pada Mustika hanya indah khabar dari rupa.

Ini bukan kali pertama Anwar BERBOHONG, tetapi minda rakyat Malaysia banyak yang sudah diracuni oleh PAKATAN ANWAR IBRAHIM, sebab itulah mereka sukar menerima kenyataan bahawa ANWAR IBRAHIM seorang penipu.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya pelik...kenapa berbagai-bagai pembohongan yang Anwar buat, tetapi penyokongnya tetap percaya...agaknya penyokong Anwar ni jenis orang bodoh-bodoh kut... atau mereka telah besar kemaluan..jadi betul ke, salah ke, bohong ke...alang-alang sokong jugalah ....

Pemuda Malaysia berkata...

PKR kan Parti Kelentong Rakyat..
hahaha...Mereka yang menyokong PKR memang masih buta mata dan hati..

sumandak bayu berkata...

Sumandak tak setuju kita gelar or labelkan penyokong PKR ni dah sampai tahap 'bodoh'....

Bukan ape kat Sabah penyokong PKR ni ada peguam, ada dr, ada peniaga besar takkan kita label dorang ni bodoh gak....Kesian kat depa....

Tapi Sumandak lebih suka label kan dorang ni individu mengikut kategori berikut:-

1. Tak suka pilih calon; maka suka hati pilih calon lain tujuan untuk tumbangkan calon kerajaan (sabotaj).
2. Agenda politik dalam BN tak tercapai jadi sanggup jadi pembangkang.
3. Ikut dulu Bro Anwar bila ada kuasa Bro Anwar akan dicantas (adat politik katak)
5. Saja nak kecohkan negara (niat paling jahat bagi rakyat MALAYSIA coz dorang ni boleh ubah status kenegaraan; semangat PATRIOTIK pada negara ndak ada.

Ha..nilah kategori yang boleh kita label bukan ape kecian sungguh orang-orang profesional kita gelar bodoh ndak ngam ba tuu......

Desperado berkata...

Sumandak...

Penyokong Anwar sendiri tidak faham perjuangan beliau...mereka hanya terleka mendengar syarahan serta pidato beliau yang penuh puitis...
MEREKA TIDAK FAHAM....KASIHAN...

JomoSama@2RRun berkata...

Abe mie, aku lagi ndak faham kenapa masih ada toyol macam kamu ni yang belum kena jerat......
Cuba-cubalah layari PeranakanSama.blogspot, mungkin saya boleh `bersihkan' ketoyolan anda itu....
Sumandak bayu.... cayalah,PR akan jadi mimpi indah di siang hari bagi para pengikutnya yang kemaruk sangat nak ganti kerajaan barisan nasional.. kalau ganti bini,mungkin lah...muahaha.

JomoSama@2RRun berkata...

desperado kata..
Penyokong Anwar sendiri tidak faham perjuangan beliau...mereka hanya terleka mendengar syarahan serta pidato beliau yang penuh puitis...
MEREKA TIDAK FAHAM....KASIHAN...

alalala...nah, kasihan itu boss, kalau sudah tidak faham, kenapa mahu dengar?? kalau begitu, ada kemungkinan para pendengar tu ahli-ahli dari Bukit Padang yang terlepas pandang oleh para pengawal PKR yang berlagak macho itu... misai saja, bukan main melintang sampai macam pintu gate tempat bayar tol....
Duhhh...bah, kasihan,kasihan...

sumandak bayu berkata...

Ape pun sekarang ni dah lepas tarikh 16 september tapi Bro ANWAR letakkan lagi tarikh baru untuk wujud kerajaan baru MALAYSIA.

Adakah pemimpin yang suka-suka hati letak tarikh wujudkan kerajaan?????

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"