Jumaat, September 05, 2008

SAPP BaKAL BeRpeCAH

Hari ni SuriaPAgi terkejut dengan kenyataan akhbar yang kepimpinan SAPP bakal berpecah kepada 2 kumpulan. Kumpualn 1 akan mengekalkan Presiden Parti, Datuk Yong Teck Lee dan kumpulan 2 akan diketuai oleh YB Datuk Raymond Tan.
Ni semua pasal cadangan nak teruskan undi tak percaya kat PM oleh Kumpulan 1. Tak habis-habislah kerenah Datuk Yong, dalam blog SAPP pun dorang ni lantang nak juga teruskan niat yang tak pernah kesampaian walhal masih lagi di bawah ketiak BN.
Dalan kenyataan akhbar Daily Eksprees 05/09/08 turut menyentuh punca perpecahan kepimpinan parti ini sememangnya atas sebab keangkuhan serta kebodohan Datuk Yong sebagai Presiden parti. SuriaPagi berani katakan Datuk Yong angkuh dan bodoh pasal ramai ahli SAPP sendiri menyatakan bahawa niat membawa usul tidak percaya pada PM adalah agenda peribadi Presiden parti dan tidak ada kena mengena dengan suara majoriti ahli parti tersebut.
Jelaslah kini Datuk Yong semakin terdesak macam ANWAR yang hendak bentuk kerajaan baru menjelang 16 September 2008. SuriaPagi akan sentiasa memberi 'sinaran' pada bumi Sabah dan turut menanti tindakan selanjutnya daripada 2 tokoh pemimpin yang dulu kita boleh 'banggakan' tetapi sekarang ni mereka boleh juga 'dibanggakan' sebagai 'PEMIMPIN DAYUS dan MUNAFIQ'.

2 ulasan:

Tinta Biru berkata...

kalau dah ketua tak betul tak kan anak buah nak ikut ajaran tak betul kan?

sumandak bayu berkata...

Harap g2 lah kalo kena anah buah yang ada akal dan fikiran sendiri tak macam kat Permatang Pauh ketua dah sah salah tetap juga disokong dengan 'taksub' lagi.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"