Rabu, September 17, 2008

NaPE NaK TakUT ANWAR IBRAHIM

Sape Bro Anwar ni? ape pasai ada orang gerun sangat kat ANWAR ni.... Sumandak tengok dia manusia juga cuma kelebihan dia satu aje pandai cakap sampai boleh 'perdayakan' orang yang dengar... ITU AJE.....
Tapi Sumandak nak tanya dengan para ulamak di negara ni terutama orang PAS....boleh kah kita mendoakan kehancuran individu sedangkan dalam ISLAM kita ditegah mendoakan kejatuhan ape lagi nak bagi laknat pada individu tertentu........
Hanya Allah s.w.t yang mengetahui segala-galanya dan hanya DIA yang akan melaknatkan individu atau kumpulan yang sah kesalahannya di dunia dan akhirat. Dalam sistem kehakiman kita pun jelas; kalo pesalah ni bersalah baru dihukum bukan bermakna hakim boleh hukum dia sesuka hati tanpa bukti atau hujah yang releven dari para peguam yang bijaksana.
Balik Kes ANWAR sape yang sangat takut benar dengan dia ni.......RASANYA dia pun manusia juga; lain lah kalo dia ni betoi-betoi syaitan yang terlepas masa bulan PUASA ni SUMANDAK pun takut juga...... kita doakan sahaja agar ALLAH s.w.t tunjukkan kat kita hal yang sebenarnya tapi tak perlu pula doa supaya laknat kat dia macam sesetengah pemimpin PKR mendoakan agar pemimpin BN kena laknat siap lagi buat MUKNAJAD di Permatang Pauh.

12 ulasan:

Mohd Ariff berkata...

hujah2 dier tu bleh wat org terpesona..tu jer kelebihan dier..
sakit jiwa kot dier tu..

sumandak bayu berkata...

Itulah kepakaran dia selama ni yang boleh perdayakan orang tapi takkan sampai nak membelakangi ajaran agama bila berdepan dengan Anwar.

Ape je cakap dia orang percaya....hairan btoi sampai orang alim ulamak pun percaya ape dia cakap mungkin ni lah tanda-tanda nak Qiamat.
Nauzubillah

megatrambai berkata...

Bukan takut tapi 'behaviour' brother tu kena dipantau. Maklumle pandai perdayakan orang kan bahahaya tu. Orang yang terpedayu akan turut memperdaya orang lain. jadinya dia perdaya orang tu... orang tu perdaya orang ni.... dan seterusnyalah. Kan bahawatu. Makanya datanglah kebimbangan kita terhadap daya meperdaya ni. Al Kisah al buaya, yang paling bimbang takut-takut kita juga diperdayakan orang. kan leceh tu.

Megat tak suka memperdaya dan tak suka diperdaya.

Ular melingkau atas pagau, Jangan terpedaya cakap berdegau-degau. Alah cakap orang melaka dah.....

Al Capone berkata...

Sebenarnya tiada apa-apa yang perlu ditakuti dengan Bro Anwar. Cuma kita harus berwaspada dengan penasihat-penasihat di belakang beliau yang sudah tentu kita semua ketahui iaitu Amerika Syarikat. Perancangan CIA dan dana yang besar boleh menggugat kestabilan ekonomi dan keselamatan Malaysia.

sumandak bayu berkata...

Sumandak setuju benar dengan megat dan al capone....buat ape nak takut kat ANWAR yang skang kita bimbang dan risau bila Amerika dah mula bermnat dengan negara kita....

Jadi rakyat Malaysia perlu bersatu elakkan pegaruh luar bakal menguasai kita takkan kita nak kena jajah lagi

TINTABIRU berkata...

aku pun tak takut dgn dia...aku takut ngan tuhan dan aku takut ngan mak bapak aku je mana tau ada kata2 yg mengecilkan hati mereka..

MAWAR BERDURI berkata...

Bukan org takut Bro Anwar. tapi bro anwar tak takut Tuhan. asyek mencanang politik di Malaysia rakyat tak selesa mau berkerja.

tunggu lah kalau depa ni doakan kejatuhan org lain, Tuhan maha agung, adil dan bijaksana dari Bro ni.

sumandak bayu berkata...

Amin macam tu lah yang kita harapkan mawar kita tunggu dan lihat aje lah bala yang bakal dihadapi oleh Bro Anwar

dxpert berkata...

kalu takut itu lagi dia suka sebab strategi dia menjadi...dier nak org tau dia hebat sgt...
bagi sya kalu m'sia dpt pemimpin gtu alangkah dasyatnya...apakah negara tak amik cth negara jiran yang bergolak dan tidak aman kerana politik? nak amik cth pandanglah pi jepun dan korea. durang no hal punya tapi usaha la ke arah nak majukan negara dan rakyat, bukan nak capai impian gila kuasa dan dapat pemimpin yang gila kuasa dan berkepentingan sendiri saja...pikir2 lah sbg rakyat dan pemimpin yang ada sekarang...selesaikan masalah dalaman parti dan berkhidmatlah demi negara!!!

rumandawi berkata...

Memang hancur negara ni klu dpt pemimpin mcm dsai ni..sangat menakutkan bila difikirkan kalau la dia betul2 jaD PM..kemaruk betul. Sanggup buat apa saja semata2 mo capai hasratnya...

sumandak bayu berkata...

Dxpert power gak ko punya ulasan....Sumandak terharu dengan keikhlasan ko.... terima kasih harap rakyat MALAYSIA tahu ape nak buat

sumandak bayu berkata...

Bro Anwar sebenarnya dah terdesak dengan impian dia nak jadi PM dan tubuh kerajaan Baru sampai sanggup buat ape je....jual maruh tapi dia tetap tak jual 'body' coz dia lebih suka 'pintu belakang'

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"