Selasa, September 09, 2008

RamLANG kemBAli BERtugas


Sumandak heran jugak dengan Imam Wilayah Kuala Lumpur yang kelahiran Sabah ni apa pasal takut nak pigi bertugas (agak-agaklah) kalo dia rasa bersalah mungkin juga......tapi Sumandak terkejut bila mana peguam dia ada sebut pasal tahap keselamatan dia. Oiyoooo....HEBAT tapi Imam Ramlang negara kita masih lagi aman plus sistem kehakiman dan tahap keselamatan negara KITA pun masih lagi 'releven'.

Jadi tak perlu lah bimbang tawakal aje......takkan naik pentas berani tapi naik pejabat tak berani (periuk nasi tu) nanti sape nak bagi ko rezeki kalo bukan USAHA sendiri.

8 ulasan:

Zorro berkata...

Salam Sumandak Bayu,

Berdasarkan berita di Akhbar Berita Harian baru-baru ini yang mengatakan Pegawai Khas Datuk Najib langsung tidak mengenali Ust. Ramlang sebagaimana yang diwartakan oleh akhbar terbitan pembangkang, kemungkinan Ust. Ramlang, telah dibayar oleh PKR untuk membuat pengakuannya. Saya mencadangkan agar BPR menyiasat Ust. Ramlang. Pengakuan di Masjid PERDA Permatang Pauh, saya dengar dengan teliti, kerana saya berada disana. dari pengakuan Ust. Ramlang, beliau tidak menyebutkan siapa yang mengarahkannya berada disana, cuma beliau mengatakan telah di arah.

Beliau juga mengatakan bahawa sumpah Saiful tidak sah...cuma yang peliknya, kan Ust. ramlang jadi saksi ketika itu, kenapa tak tegur Saiful dan menjelaskan bagaimana cara sumpah yang betul...Ketika bersama Anwar Ibrahim dan penyokongnya baru dinyatakan bahawa sumpah tersebut tidak sah... Saya terfikir, mungkin Ust. Ramlang kurang ilmu dalam hal ini, kerana beliau hanya berkelulusan SPM @ IV Thanawi sahaja dan jawatannya pun hanya setaraf SPM iaitu Pembantu Iman gred S17. Kalau dipejabat biasa beliau hanya seorang kerani sahaja, namun bercakap macam ulama' besar yang mengeluarkan fatwa. yang membesar-besarkan Ust. ramlang pada malam itu ialah Ust. Badrul Amin. Orang kampung bolehla tipu, kita bekerja...faham sangat status Ust. Ramlang tu bagaimana.... Wassalam.

MAWAR BERDURI berkata...

Wah? mcm 2 kah zoro? memang ah..kalu dah kwn2 blog ckp pkr lantik org2 yang tak layak jadi YB ni kalu anwar memerintah dia p lantik ah c ramlang 2 jadi mufti hehehe...bayar punya. bayak2 diorang lah.

memang ramai manusia yang tidak sedar diri dalam dunia ni. trep ok.

sombong tapi tak sedar bodoh. kalu dah ramlang takut p keja sebab kunun keselamatAN terancam baik dia tinggal umah anwar ahh...jadi imam sepenuh masa. anwar ah bagi gaji ok juga 2...!

sumandak bayu berkata...

Semalam sumandak dapat tahu Ust. Ramlang dah mula bertugas dan beliau diminta berjumpa dengan Pengarah JAKIM....

Sumandak rasalah pihak JAKIM tengah buat siasatan juga berhubung dengan kes ini. Kita kena yakin pengurusan JAKIM..Bukan bererti kita nak Ust Ramlang dikenakan tindakan tapi fakta sebenar siapa beliau dan kenyataan Ust. Ramlang sahih atau untuk mempopularkan diri di Permatang Pauh.

Kita nantikan episode Ust Ramlang selanjutnya.

Ouk berkata...

Harap - harap JAKIM akan serius mengambil tindakan ke atas Ustaz yg seorang ni......

Sebab dia ni le yang telah menyebabkan orang-orang Permatang Pauh pilih si Anwar.......

Jika Ustaz ni salah dia harus memaklumkan dalam media memohon maaf kepada rakyat kerana telah mebawa citer temberang macam Anwar jgk


Ouk

TAIPINGMALI berkata...

Ramlang kena kembali bertugas, dan tindakan akan di ambil terhadapnya oleh majikan beliau. Jika bersabit dengan kesalahan yang di tuduh, dia boleh di pecat dari jawatannya, atau lain-lain bentuk hukuman, yang akan menjadi pengajaran kepada yang lain.

Kalau berminat dengan politik eloklah dia serah surat letak jawatan, Jika Anwar kasihan kepadanya boleh lah ambil bekerja sebagai coffe boy baru, atau penceramah bab agama anwar.

sumandak bayu berkata...

Ok gak cadangan bro taipingmali bukan selalu anwar dapat budak coffee yang berlatar belakangkan agama.... jadi sekuurang-kurangnya dorang tak guna g 'pintu belakang'.....

Coz ari-ari Ust Ramlang minta Bro Anwar sumpah laknat yang boleh beliau sahkan.

sumandak bayu berkata...

OUK orang kat Permatang Pauh tu terlalu taksub dengan BRO ANWAR....

Ust Ramlang tu hanya sebagai penyedap rasa dalam kempen aje....

Kawan Sumandak bagi tahu orang kat sana sanggup tolak pembangunan asal BRO ANWAR menang.....Sumandak pun tak paham dengan pemikiran mereka ni

kerengga berkata...

Adakah hanya dengan bersumpah boleh menyelesaikan kes tuduhan liwat itu.Kita pun sudah mengetahui keputusan fatwa menolak sumpah saiful tersebut.Hentikan perjuangan atas dasar bangsa,mari kita berjuang atas dasar ISLAM.ISLAM FOR ALL.

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"