Khamis, September 04, 2008

UPKO PerTaHANkan SeMUla SAPP

SuriaPagi nak tahu apa sebenarnya niat di hati Presiden UPKO, Tan Sri Bernard Dompok pernah mengeluarkan siaran akhbar memberi respon kurang baik ke atas tindakan Presiden SAPP yang hendak menyusulkan undi tidak percaya kepada PM.


Top-top kat Harian Ekspres 3/9/08 ada pula kenyataan Dompok berbunyi macam ni pulak ape dah jadi:-

"Kalau kita teliti betul-betul jelas sekali usul undi tidak percaya (terhadap Perdana Menteri) ini bukan hanya masalah kepada SAPP tetapi masalah kepada ramai pemimpin yang lain".

"Malah dalam UMNO sendiri pun ada pemimpin yang secara terang-terang menyampaikan mesej yang sama... jadi kita rasa tidak perlu ini dijadikan alasan untuk mendisiplinkan SAPP"

"Kita lihat selepas pilihan raya umum 8 Mac lepas, pihak UMNO telah menagdakan
pertemuan atau perbincangan dengan Pas untuk membentuk kerajaan campuran di
Selangor dan mungkin juga di Perak."

KoMEN SuriaPagi:

Keliru dan tak paham SuriaPagi peranan yang dibawa oleh UPKO, tapi nak betulkan sikit fakta yang SuriaPagi 'paham' pertemuan antara UMNO dan PAS adalah untuk membincangkan kepentingan Melayu dan agama Islam di negara ini. Setahu SuriaPagi tanggapan orang ramai yang lebih suka melabelkan pertemuan itu bakal membentuk kerajaan campuran tapi itu adalah 'auta' bukan 'fakta'. Harap Tan Sri Dompok jangan lah ye kelirukan rakyat di Sabah paning ba kami di sini.

Tiada ulasan:

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"