Jumaat, September 26, 2008

wAJah sEBeNAR PaKATAn RAkYAt

Lamanya Sumandak tak masuk blog buat N3 ape pun.....Sumandak nak Ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Maaf Zahir dan Batin ops ade ke batin yang perlu dimaafkan.....
Dalam kita nak bersiap menyambut perayaan ni wajah sebenar segelintir pemimpin Pakatan Rakyat mula kelihatan......antaranya:-
  1. Putar belit kata yang boleh dilabelkan sebagai pemimpin agung DAP.....Hebat sungguh pemimpin ni yelah dia antara yang ada pengalaman dalam tahanan ISA.......jadi HEROIN lah tapi yang rosak dia boleh-boleh kata kat media kesilapan dia dimanipulasikan cewahh bila ada bukti lain pula dia cakap. Jadi ni lah pemimpin agung DAP era Kerajaan MADANI.
  2. Kes ahli PKR yang katakan berzina tu sedekah oiyoooo baik gak kita pakat-pakat masuk PKR untuk menghalalkan ape yang haram.......tapi PAS dapat terima ke.....rasanya ahli PAS mula mengundurkan diri sebab segala yang berlaku bertentangan dengan ajaran agama.
  3. Tarikh nak tubuh kerajaan sentiasa berbah-ubah ape ni.........rakyat mula keliru dan pening bila nak naik BENDERA baru KERAJAAN MADANI.....Kalo kena hari raya ni 1 Oktober, Sumandak confirm dorang tangguhkan lagi coz pemimpin utama beraya di AMERIKA SYARIKAT.....TUNDA LAGI.......

FIKIRKANLAH rakyat MALAYSIA, takkan kita nak pilih pemimpin yang hilang pedoman hidup dengan menghalalkan ape yang dah tertulis 'HARAM', mengiyakan ape yang dikatakan tidak betul dan bersekongkol dengan tindakan yang dikeji oleh agama masing-masing.

Hidup kita hanya sekali dalam dunia ni tapi akan kekal di akhirat takkan itu pun nak ajar.....JADI undilah kehiduapan yang diHALALKan oleh ajaran agama kita.

4 ulasan:

Aspirasi Bangsa berkata...

Mereka memang semua pnipu dan pembohong. tuhan marah tau

rumandawi berkata...

TO SUMANDAK BAYU YG SENTIASA ANGGUN MENAWAN....
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI. SALAH DAN SILAP HARAP DIMAAFKAN. HALALKAN MAKAN DAN MINUM...0-0...

sumandak bayu berkata...

selamat hari raya aidilfitri kepada semua rakan-rakan yang kenal kat sumandak......maaf zahir dan batin ye.....yang terlayar tak terlayar harap dimaafkan 0-0

Faizal Zakaria's Blog berkata...

Nampak cantik dan menarik laman blog ni :-)



Selamat menyambut hari lebaran semuanya :-)
Saya doakan semuanya berbahagia dan selamat pulang ke destinasi ;-)





Amalan Rasuah Dan Pemuda UMNO Perlu Dibersihkan ;-)
http://pro-faizal.blogspot.com

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"