Jumaat, September 19, 2008

UbAH TumPUAN PoLITik Vs KErJa

Sumber:http://fikirankami.blogspot.com/
Sumandak suka benar lihat gambar ni......jadi paham-pahamlah ye daripada kita gemar polemik dalam politik baik kita tumpu bidang lain pula....negara kita ni bukan maju sangat rakyat yang 7 juta penduduk mahu gak hidup selesa dengan ekonomi yang seimbang. Kalo setiap saat, minit, jam, hari, bulan, tahun, etc........pikir politik; cucu cicit pun ndak hidup sampai TAHUN 2020. Ada lah hidup tapi otak semua nak 'dipolitikkan' takkan ini generasi yang kita nak. RENUNG-RENUNGKAN....

7 ulasan:

waritarakyat berkata...

Boleh juga berpolitik tapi biarla berpolitik dengan cara yang sihat yang boleh membina tamadun.Selaras dengan wawasan negara yakni mencapai wawasan 2020.

MAWAR BERDURI berkata...

ya politik tuk keutuhan ummah. bukan poltik memusnahkan negara..
aku pun bosan gak ckp pasal benda ni. tapi kalu tak ckp org2 bro anwar asyek hentam Pak La (pemimpin kita) ja mcm diorg baik sangat.

apa kata sumandak tembak anwar dulu? hehe

Al Capone berkata...

Politik juga perlu dalam kehidupan kita semua kerana ia akan melibatkan pelbagai cabang dan aspek kehidupan masyarakat. Tetapi jika kita menggunakan politik untuk kepentingan individu dan bukannya kepentingan umum, politik akan menjadi carier yang paling kejam kepada kita semua. Seperti kata pepatah Itali, politik adalah "the end justify the mean" atau pepatah Greek "politic is animal"....renung-renungkanlah...

visit my blog:
http://bangsaku2020.blogspot.com

sumandak bayu berkata...

Sememangnya politik tak kotor tetapi orang dalam dia yang ada sedikit masalah mental ops... bukan semua orang politik macam tu......yang gila nak sangat pangat biasa hadapi penyakit ni..

aL-MaRBaWi berkata...

betul bah!

kita kena kerja untuk teruskan kehidupan kita. boleh kah kita hidup jika asyik berpolitik?

sumandak bayu berkata...

itu dah pasti al-marbawi cuma macam rakan lain kata boleh politik tapi biarlah yang membangun bukan nak memusnahkan negara

dxpert berkata...

politik penting kalu digunakan dengan cara yg betul, sekarang ni guna politik untuk kepentingan peribadi tu yang salah. sama gak mcm pakai kasut di tangan. Fungsi dan matlamat asal dah melencong..rakyat yang mudah terpengaruh dan terpedaya dengan politik pembangkang ni adalah aset utama dia. Susahla nak capai status negara maju kalu gitu...pemimpin dan parti yang ada sekarang pun kenalah bersatu hati baru dapat menangkis segalanya...sayangla kemakmuran negara yang ada kalau tidak dipertahankan...

SaYaNG KInaBaLU - BamBOO OrchesRTa

KENunIkaN ANaK2 MudA KINaBalu yaNg MenGguNaKan AlaT MuZik TraDisIonal SePerti BamBU unTuk MenYamPaikAn LagU SAYANG KINABALU....JOM DeNGAR...(SiaP ba Lagi DiIRinggi DeNgaN Tarian SumaZau)

SiLIk SiLIk do mATo NU

ISAI BOH GIA NGARAN NU SUMANDAK KOH TALAWA KATARIK GINAWOKU SILIK SILIKAN MATOKU MIAGAL "SUMANDAK SANDAKAN"